Branding miejski i terytorialny 20-KUDU-BMT
1. Główne pojęcia związane z marketingiem terytorialnym, ich rozumienie w perspektywie kulturoznawczej.
2. Marka miasta wobec doświadczeń reklamy produktowej. Podobieństwa i różnice.
3. Branding miejski w praktyce. Ludzie – zespoły – decyzje.
4. Atrakcyjność miasta w pojęciu produktu turystycznego, analiza przydatności wiedzy kulturoznawczej w projektowaniu materiałów promocyjnych emitowanych poza zasięgiem kraju.
5. Branding miejski w kontekście wartości kultury i kodowania uniwersalnych znaczeń międzykulturowych.
6. „Święto ulicy” jako casus działań promocyjnych. Analiza przykładów, dyskusja, praca nad scenariuszem dedykowanym wybranemu patronowi ulicy.
7. „Obchody 400-lecia” jako otwarty schemat działań promocyjnych. Analiza aktualnych przykładów, praca nad twórczymi i wyróżniającymi scenariuszami obchodów.
8. Tożsamość miasta w świetle badań marketingowych.
9. Segmentacja przekazów marketingowych związana z różnymi grupami odbiorców
10. Styl funkcjonowania organizacji pozarządowych i konkursy miejskie na rzecz promocji miasta.
11. Filmy promocyjne. Ich miejsce w strategii oddziaływania zewnętrznego i wewnętrznego.
12. City Placement, czyli polskie miasta w filmach i serialach. Analiza i dyskusja.
13. Twórcze rozwiązywania problemów wizerunkowych. Miasto – gmina – ulica.
14. Monitorowanie wizerunku miasta w rankingach.
15. Branding miejski w ocenie mieszkańców – monitorowanie mediów społecznościowych
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
zna wyspecjalizowane metody pracy działów promocji w jednostkach samorządowych,
rozumie sens pracy marketingowej, nakładów finansowych i działań z otoczeniem biznesowym na rzecz budowania marki miasta i regionu,
zna historyczne i kulturowe aspekty funkcjonowania wybranych miast polskich w zakresie zarządzania miejskimi i regionalnymi instytucjami kultury powołanymi do pozycjonowania marki miasta lub regionu.
potrafi inicjować, organizować i koordynować pracę zespołów zajętych powiększaniem atrakcyjności obiektów, szlaków oraz usług zespolonych pojmowanych jako produkt turystyczny
potrafi pozyskiwać i wykorzystywać informacje pochodzący z doświadczeń innych krajów na temat brandingu miejskiego i terytorialnego oraz wykorzystać je do projektów kulturalnych w Polsce,
potrafi wstępnie zaprojektować logotyp miejski przeznaczony do internetowego promowania obchodów miejskich, napisać twórczy tekst promocyjny przeznaczony na strony www, wstępnie opisać wizje eventów miejskich i regionalnych wykorzystujących ekrany, transmisje i zapowiedzi wydarzenia na nośnikach mobilnych,
jest gotów/gotowa do aktywnego uczestnictwa w debacie publicznej, dotyczącej realizacji strategii promocji miast i regionów, odniesienia się w tej dyskusji z perspektywy kulturoznawczej,
posiada kompetencje pozwalające rozpoznawać typowe konflikty i problemy związane z zarządzaniem marką miejską we współczesnej rzeczywistości społecznej, brać udział w konkursach miejskich służących promocji, składać formalne oferty w tej sprawie.
Kryteria oceniania
kolokwium ustne, prezentacja, projekt
bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dobry
(db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dostateczny plus
(+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych dostateczny
(dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych niedostateczny
(ndst; 2,0): student w stopniu niedostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
Literatura
- Brańka S., Aktywność promocyjna polskich miast, edu-Libri 2018
- Florek M., Podstawy marketingu terytorialnego, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, 2007
- Glińska E., Budowanie marki miasta - koncepcje, warunki, modele, Wolters Kluwer Polska, 2016
- Majer A., Mikropolis. Socjologia miasta osobistego, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016
- Miasto w sztuce - sztuka miasta, red. Rewers E., Universitas, 2010
- Stępowski R., City Placement. Miasto w filmie. Film w mieście, Roster, 2017
- Szromnik A., Marketing terytorialny, miasto i region na rynku, Wolters Kluwer Business, 2010
- Zeidler-Janiszewska A., Słowo wstępne, w: Pisanie miasta – czytanie miasta, Poznań 1997
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: