Proseminarium 20-KUDL-PRS
1. Ustalenie tematu, problemu badawczego oraz pytań badawczych. Wyznaczenie zakresu badań i struktury pracy licencjackiej.
2. Zapoznanie z organizacją pracy.
3. Sposoby organizacji czasu pracy, pozyskiwania materiałów źródłowych.
4. Metodyka pisania pracy licencjackiej.
5. Umiejętność edytowania tekstu.
6. Administracyjne procedury składania pracy licencjackiej oraz informacje o przebiegu egzaminu dyplomowego.
7. Opracowywanie zagadnień egzaminacyjnych
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna podstawowe, historyczne i współczesne, koncepcje kultury oraz podstawową terminologię z zakresu kulturoznawstwa
Student zna podstawową terminologię oraz koncepcje, opisujące praktyki, relacje i procesy zachodzące w kulturze, a także koncepcje człowieka jako uczestnika i twórcy kultury
Student zna podstawy metodologii badań kulturoznawczych
Student potrafi posługiwać się podstawowymi ujęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi i pojęciami właściwymi dla kulturoznawstwa w typowych sytuacjach profesjonalnych
Student potrafi pisać i redagować teksty informacyjne, promocyjne i krytyczne w języku polskim i obcym, dotyczące działalności kulturalnej, artystycznej, społecznej z wykorzystaniem rożnych źródeł informacji oraz ujęć teoretycznych
Student potrafi interpretować utwory artystyczne oraz wyjaśniać właściwe kulturze artystycznej zjawiska i procesy, prezentując wyniki swych dociekań w formie ustnej i pisemnej w języku polskim i obcym
Student jest gotów do świadomego i aktywnego uczestnictwa w życiu artystycznym, rozumiejąc wagę poszczególnych jego elementów, organizacyjnych i merytorycznych, oraz rozumiejąc zarówno konieczność poszukiwania rozwiązań alternatywnych dla istniejącego ładu artystycznego, jak i potrzebę utrzymywania elementów tradycji artystycznej
Kryteria oceniania
Esej
Prezentacja multimedialna
Egzamin praktyczny (obserwacja wykonawstwa)
Prezentacja konspektu pracy
Prezentacja rozdziałów pracy
Literatura
Literatura podstawowa:
W. Gierz, Jak pisać pracę licencjacką;
R. Zenderowski, Technika pisania prac magisterskich i licencjackich;
U. Eco, Jak napisać pracę dyplomową. Poradnik dla humanistów;
Denzin N. K., Ivonna S. Lincoln (red.,) Metody badań jakościowych, , red. wyd. polskiego K. Podemski, tłumaczenie zbiorowe, T. I i II, PWN, Warszawa 2009 (ale jest też nowe wydanie z 2019).
Jemielniek D. (red.), Badania jakościowe. Metody i narzędzia, T. I i II, PWN Warszawa 2012.
Depo J. , Poradnik licencjata: jak napisać pracę licencjacką?, „Zeszyt naukowy” 1/2017.
Literatura szczegółowa:
Podawana na poszczególnych seminariach
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: