Podstawy zarządzania 20-KUDL-POZ
Wykład zorientowany na przekazanie studentowi wiedzy na temat takich zagadnień jak, istota i cel zarządzania (kierowania), antropologia zarządzania, efektywność kierowania, czynności składające się na kierowanie, rodzaje kierownictwa, rola organizacji i praktyki zarządzania, logiki zarządzania, zarządzanie jako wprowadzanie zmian, kontekst etyczny zarządzania, organizacja transformacyjna, historia i ewolucja teorii organizacji i zarządzania oraz współczesne kierunki w teorii zarządzania, sens organizacji, racje wspierające formułowanie i rozumienie sensu organizacji, misja indywidualna, misja organizacji a rola społeczna, wizja, cele strategiczne, środowisko organizacji i środowisko naturalne, globalizacja a zarządzanie, kultura i wielokulturowość w zarządzaniu, podejmowanie decyzji, planowanie, zarządzanie strategiczne, problemy zarządzania pracą własną – dobre i złe nawyki a zarządzanie.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
1. KUDL-POZ podstawy funkcjonowania biznesu, zarządzania podmiotami gospodarczymi, instytucjami kultury i innymi organizacjami oraz rozumie rolę refleksji filozoficznej w kształtowaniu kulturowego otoczenia biznesu
2. KUDL-POZ potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach zespołów profesjonalnych w obszarze działalności kulturalnej pod względem merytorycznym i organizacyjnym
3. KUDL-POZ potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu etycznych i kulturowych aspektów działalności gospodarczej
4. KUDL-POZ jest gotowy do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania podstawowych dylematów etycznych i filozoficznych związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem oraz innymi organizacjami
Kryteria oceniania
Metody oceniania:
Kolokwium pisemne oraz aktywność na wykładzie
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
Literatura
‒ R. Stocki, Zarządzanie dobrami. Wydawnictwo WAM, Kraków 2003.
‒ J.A.F. Stoner, R.E. Freeman, D.R. Gilbert, Jr., Kierowanie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
‒ K. Gleeson, Osobisty program efektywnej pracy. tłum. I. Bartczak. Amber, Warszawa 2001.
‒ J. Collins, Od dobrego do wielkiego, 2003.
‒ S. Covey, 7 nawyków skutecznego działania, Poznań 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: