Podstawy marketingu 20-KUDL-POM
1. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu, zarządzania, ekonomii itp.
2. Potrzeby a pragnienia
3. Historia marketingu, wyzwania XXI wieku, orientacja marketingowa, orientacja społeczna w marketingu, zarządzanie marketingowe)
4. Mechanizmy funkcjonowania rynku
5. Przedmiot marketingu (marketing towarów, usług, osób, wydarzeń, miejsc, doświadczeń, wrażeń itd.)
6. Język korzyści w marketingu
7. Segmentacja rynku
8. Podstawowe strategie marketingowe
9. Marketing organizacji non-profit
10. Funkcje marki we współczesnym świecie
11. Branding kulturowy
12. Marka w kontekście kultury
13. Elementy etyki biznesu
14. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
W cyklu 2021/SZ:
1. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu, zarządzania, ekonomii itp. |
W cyklu 2022/SZ:
1. Podstawowe pojęcia z zakresu marketingu, zarządzania, ekonomii itp. |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
W efekcie kształcenia student:
- Zna i rozumie podstawy funkcjonowania biznesu, zarządzania podmiotami gospodarczymi, instytucjami kultury i innymi organizacjami oraz rozumie rolę refleksji filozoficznej w kształtowaniu kulturowego otoczenia biznesu
- Potrafi wyszukiwać, analizować, oceniać, selekcjonować i użytkować informacje z zakresu etycznych i kulturowych aspektów działalności gospodarczej
- Jest gotów do prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania podstawowych dylematów etycznych i filozoficznych związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem oraz innymi organizacjami
Kryteria oceniania
- bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
- dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
- dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
- dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
- dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
- niedostateczny (ndst; 2,0): student w stopniu niedostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
- Ph. Kotler, K.-L. Keller, Marketing
- D. Begg, Mikroekonomia
Ph. Kotler, Kotler o marketingu. Jak kreować i opanowywać rynki
- D. Holt, Cultural strategy
- D. Holt, How brands become icons
- P.M. Minus, Etyka w biznesie
- S. Galloway, Wielka czwórka. Ukryte DNA: Amazon, Apple, Facebook i Google, 2018
- S. Zuboff, Wiek kapitalizmu inwigilacji, 2020
- G. Cain, Republika Samsunga. Azjatycki tygrys, który podbił świat technologii, 2021
- B.J. Elmore, Obywatel Coke. Kapitalizm według Coca-Coli, 2018
W cyklu 2021/SZ:
- Ph. Kotler, K.-L. Keller, Marketing |
W cyklu 2022/SZ:
- Ph. Kotler, K.-L. Keller, Marketing |
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
Brak |
W cyklu 2022/SZ:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: