Psychologiczne determinanty komunikacji kulturowej 20-KUDL-PKK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wyjaśnia specyfikę czynników psychologicznych na tle społeczno-kulturowych uwarunkowań komunikacji kulturowej.
Przywołuje wiedzę dotyczącą procesów psychologicznych determinujących sądy społeczno-kulturowe.
Rozumie dynamikę relacji wewnątrz i między strukturami społeczno-kulturowymi (w zakresie procesów i zjawisk psychologicznych).
Dokonuje interpretacji określonych zjawisk społeczno-kulturowych z perspektywy teorii psychologicznych. Poddaje dyskusji teorie psychologiczne oraz warunki, przebieg i rezultaty stosowanych technik badawczych . Uzasadnia własne stanowisko.
Formułuje i wyjaśnia cel planowanego eksperymentu, stawia hipotezy dotyczące rezultatów, częściowo monitoruje przebieg eksperymentu.
Samodzielnie interpretuje rezultaty eksperymentu , rozpoznaje ewentualne zmienne zakłócające oraz potrafi zaproponować udoskonalenia w projekcie
Podejmuje współpracę w grupie nad przygotowaniem i realizacją eksperymentu psychologicznego
Kryteria oceniania
Metody oceniania: przygotowanie i aktywny udział w zajęciach (znajomość tekstów, wykorzystanie treści teoretycznych w dyskusji, przeprowadzenie eksperymentu) oraz kolokwium ustne na koniec zajęć.
Kryteria oceniania
5 – znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.5 – bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
4.0 – dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
3.5 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale ze znacznymi niedociągnięciami
3.0 – zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami
2.0 – niezadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne
Literatura
• Tokarz, M. (2006). Argumentacja, Perswazja, Manipulacja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, roz. 12
• Aronson E. , Wilson T. D., Akert R. M. (2006). Psychologia społeczna. Serce i umysł. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka
• Matsumoto, D., Juang, L. (2007). Psychologia międzykulturowa. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
• Brown R. (2006). Procesy grupowe. Dynamika wewnątrzgrupowa i międzygrupowa, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne
• Boski, P. (2009). Kulturow
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: