Kulturowe dyskursy miłosne 20-KUDL-M-KDM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student/ka:
Posiada pogłębioną wiedzę na temat różnych sposobów rozumienia fenomenu miłości i jego roli w kulturze w wybranych koncepcjach filozoficznych, antropologicznych i socjologicznych
Dysponuje narzędziami badawczymi pozwalającymi zidentyfikować i zinterpretować współczesne formy miłości jako konstruktu kulturowego
Potrafi rozpoznać zarówno źródła jak i formy istnienia przesądów kulturowych związanych z fenomenem miłości
Wykazuje się znajomością pojęć i terminologii pozwalających mu/jej sprawniej poruszać się w interdyscyplinarnej sferze kultury współczesnej
Wykazuje się postawą otwartości i wrażliwości w obliczu różnorodności złożonych i subtelnych form fenomenu miłości w świecie ducha
Kryteria oceniania
Przedmiot kończy się egzaminem pisemnym dotyczącym treści przedstawionych podczas wykładów. Brak lektur obowiązkowych.
Skala ocen:
bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
niedostateczny (ndst; 2,0): student w stopniu niedostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
Literatura
1. F. Fellmann, „Para. Erotyczne źródła człowieczeństwa”, Poznań 2009
2. F. Fellmann, „Der Liebes-Code: Schlüssel zur Polarität der Geschlechter“, Parerga 2007
3. G. Bataille, „Erotyzm“, słowo/obraz, terytoria 2007.
4. P. Handke, „Don Juan (sam o sobie opowiada)”, Czytelnik, W-wa 2006.
5. J. Ortega y Gasset, „Szkice o miłości”, Czytelnik, W-wa 1989.
6. B. Malinowski, „Seks i stłumienie w społecznościach dzikich”, PWN, W-wa 1987.
7. M. Mead, „Mężczyźni i kobiety”, Kraków 2013.
8. I. C. Schick, „Seksualność Orientu. Przestrzeń i Eros”, Oficyna Naukowa, 2012.
9. M. Karpiński, „Najstarszy zawód świata. Historia prostytucji”, Iskry, 2010.
10. L. M. Nijakowski, „Pornografia. Historia, znaczenie, gatunki, Iskry, 2010.
11. S. Blaffer Hrdy, „Kobieta, której nigdy nie było”, Warszawa 2005.
12. F. La Cecla, „Szorstkim być. Antropologia mężczyzny”, Sic!, W-wa 2014.
13. E. Badinter, „Fałszywa ścieżka”, wab, 2003.
14. Platon, „Uczta”, (różne wydania).
15.M. Uliński, „Kobieta i mężczyzna. Dzieje refleksji filozoficzno-społecznej”, Aureus, Kraków 2001.
16. E. Illouz, „Uczucia w dobie kapitalizmu”, Terminus W-wa 2010.
17. P. Bracciolini, „Opowieści ucieszne”, Warszawa 2019.
18. M. Gdula, „Trzy dyskursy miłosne”, Oficyna Wydawnicza.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: