Sztuka reklamy 20-KUDL-F-SZR
1. Sztuka reklamy na tle praktyki artystycznej w innych dziedzinach sztuki
2. Praca nad wyłonieniem grup docelowych kampanii reklamowych, liderzy opinii, „twarze” kampanii i ich wpływ na efektywność reklam produktowych
3. Przygotowanie i realizacja kampanii plakatowej promującej usługi i produkty
4. Przygotowanie i realizacja reklamy filmowej
5. Budowa sloganu i aktualne trendy językowe w twórczości reklamowej
6. Perswazja reklamowa związana ze zmiana postaw, techniki scenariuszowe.
7. Strategiczne decyzje – wybór kanałów komunikowanie i przestrzeni publicznej.
8. Skuteczność chwytów reklamowych i prawne aspekty manipulacji w reklamie
9. Rola kompetencji artystycznych i społecznych w wyborze środków wyrazu
10. Dynamika trendów reklamowych
11. Sesje twórcze i konsultacje tematyczne w pracy nad pomysłem reklamowym
12. Wrażliwe punkty strategii reklamowej: prawa konsumenta, równouprawnienie w dostępie dóbr podstawowych, przestrzeganie zakazów
13. Tematy specjalistycznych kampanii: budownictwo, transport lotniczy, usługi edukacyjne,
14. Praca wolontariuszy w działaniach reklamowych na rzecz instytucji kultury
15. Ewaluacja, ocena skuteczności reklam i działań promocyjnych
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
zna metody pracy artystycznej w środowisku reklamy, przy użyciu odpowiedniej terminologii opisuje związek sztuki reklamy ze sztuką miasta i instytucjami kultury.
zna terminologię związaną z technikami artystycznymi, nośnikami oraz zasadami dystrybucji reklam produktowych
umie formułować tematy kampanii reklamowych w oparciu o metody i narzędzia badawcze, prezentować wyniki sondaży społecznych, planować podział pracy zespołowej,
potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach zespołu literackiego, graficznego, filmowego, współdziałając z artystami poszczególnych dziedzin, koordynując etapy pracy artystycznej pod kątem założonych celów kampanii reklamowej
potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami technicznymi, przy pomocy których komunikowane są motywy plastyczne, elementy scenografii planu filmowego, potrafi również wyrazić werbalnie sugestie wykonawcze, niezbędne do wykonania projektów audiowizualnych w nowych technologiach medialnych, we współpracy z mediami potrafi zapewnić dostęp do szerszej wiedzy twórców na temat profilu uczestnictwa w kulturze przyszłych odbiorców reklamy,
jest przygotowany do wykorzystania wiedzy kulturoznawczej we wspieraniu twórczości artystów w branży reklamowej, posiada świadomość swej roli w kreowaniu odpowiedzialności za zachowanie wartości związanych z dziedzictwem kulturowym oraz potrzeby kreowania nowych form uczestnictwa w kulturze poprzez estetyzację reklamy i wyjaśniania związków reklamy ze sztuką,
Kryteria oceniania
Wykład konwersatoryjny, dyskusja, analiza przypadków, gra symulacyjna,
rozwiązywanie zadań artystycznych, metoda warsztatowa, metoda projektu, demonstracja video, metody aktywizujące ("burza mózgów" itp)
Literatura
- Benedikt A., Reklama jako proces komunikacji, Wrocław 2004
- Budzyński W., Reklama, Techniki Skutecznej Perswazji, Poltext, Warszawa 1999
- Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne -Naukowe 2008
- Burtenshaw K.,Mahon N., Barfoot C., Kreatywna Reklama, PWN Warszawa 2007
- Cialdini Robert B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP Gdańsk 2016
- Cymanow-Sosin K., Metafory we współczesnej reklamie, Wydawnictwo Naukowe Grado 2010
- Duda A., Język mitu w reklamie, Wydawnictwo KUL, Lublin 2010
- Grębowiec J., Pragmatyka reklamy, Universitas 2017
- Grochowska A., Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie, GWP 2009
- Grzybczyk K., Prawo reklamy, Wolters Kluwer 2012
- Jabłoński A., Skuteczna reklama na Facebook, wyd: Grupa Marketer 2019
- Jastrzębski J. Przestrzenie mediów i dziennikarstwa, Wydawnictwo UJ, Kraków 2019
- Kall J., Reklama, Warszawa 2002
- Kuśmierski S., Reklama jest sztuką, Warszawa 2000
- Murdoch A., Kreatywność w reklamie, PWN Warszawa 2019
- Laszczak M., Psychologia przekazu reklamowego, Kraków 2000
- Strużycki M., Heryszek T., Nowoczesna reklama na współczesnym rynku, Warszawa 2007
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: