Partycypacyjne projektowanie reklam społecznych 20-KUDL-F-PPR
1. Istota marketingu społecznego. Narzędzia – partnerzy – cele.
2. Partycypacyjne rozumienie grup docelowych kampanii społecznych, liderzy opinii.
3. Przygotowanie i realizacja kampanii plakatowej.
4. Przygotowanie i realizacja filmowej reklamy społecznej.
5. Budowa sloganu i aktualne trendy językowe reklam społecznych.
6. Perswazja reklamowa związana ze zmiana postaw, techniki scenariuszowe.
7. Strategiczne decyzje – wybór kanałów komunikowanie i przestrzeni publicznej.
8. Skuteczność drastycznych obrazów i prawne aspekty reklamy społecznej.
9. Rola partycypacji w sferze wyboru tematu, środków i wyrazy artystycznego kampanii społecznej.
10. „Twarze kampanii” – rola wizerunku osób znanych w kampaniach społecznych
11. Partycypacyjne tworzenie stron internetowych związanych z kampaniami społecznymi, udział mediów społecznościowych.
12. Tematy kampanii: prawa człowieka, równouprawnienie i tolerancja.
13. Tematy kampanii: ekologii, środowisko, profilaktyka i promocja zdrowia.
14. Praca wolontariuszy w działaniach reklamowych kampanii społecznej.
15. Ewaluacja, ocena skuteczności reklam społecznych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
zna specyfikę oraz zasady pracy w agencjach reklamowych i ośrodkach inicjujących powstawanie reklam społecznych,
zna terminologię związaną z technikami artystycznymi, nośnikami oraz zasadami dystrybucji reklam społecznych,
umie formułować tematy kampanii w oparciu o metody i narzędzia badawcze, prezentować wyniki sondaży społecznych, planować podział pracy zespołowej,
potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach zespołu literackiego, graficznego, filmowego, współdziałając z artystami poszczególnych dziedzin, koordynując etapy pracy artystycznej pod kątem założonych społecznych celów kampanii,
potrafi posługiwać się podstawowymi narzędziami technicznymi, przy pomocy których komunikowane są motywy plastyczne, elementy scenografii planu filmowego, potrafi również wyrazić werbalnie sugestie wykonawcze, niezbędne do wykonania projektów audiowizualnych w nowych technologiach medialnych, we współpracy z mediami potrafi zapewnić dostęp do szerszej wiedzy twórców na temat uczestnictwa w kulturze, obyczaju, moralności, religii, tożsamości narodowej, migracji oraz wielokulturowości
jest przygotowany do wykorzystania wiedzy kulturoznawczej we wspieraniu postaw prospołecznych, posiada świadomość swej roli w kreowaniu odpowiedzialności za zachowanie wartości związanych z etyką, poszanowaniem dziedzictwa kulturowego, wykazuje wrażliwość w ocenie negatywnych zjawisk z zachowaniem dystansu poznawczego,
Kryteria oceniania
• bardzo dobry (bdb; 5,0): student w bardzo dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
• dobry plus (+db; 4,5): student w stopniu dobrym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
• dobry (db; 4,0): student w dobrym stopniu opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
• dostateczny plus (+dst; 3,5): student w stopniu dostatecznym z plusem opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
• dostateczny (dst; 3,0): student w stopniu dostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
• niedostateczny (ndst; 2,0): student w stopniu niedostatecznym opanował zagadnienia poruszane na wykładzie, konwersatorium i zajęciach laboratoryjnych
Literatura
- Bralczyk J., Język na sprzedaż, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne -Naukowe 2008
- Burtenshaw K.,Mahon N., Barfoot C., Kreatywna Reklama, PWN Warszawa 2007
- Cialdini Robert B., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, GWP Gdańsk 2016
- Cymanow-Sosin K., Metafory we współczesnej reklamie, Wydawnictwo Naukowe Grado 2010
- Domachowski W. (red.), Marketing wartości społecznych, Wydawnictwo Naukowe UAM, 2003
- Duda A., Język mitu w reklamie, Wydawnictwo KUL, Lublin 2010
- Grębowiec J., Pragmatyka reklamy, Universitas 2017
- Grochowska A., Procesy kategoryzacji i zniekształcenia pamięciowe w reklamie, GWP 2009
- Grzybczyk K., Prawo reklamy, Wolters Kluwer 2012
- Izdebska M., Reklama społeczna. Kreacja a skuteczność, Warszawa 2007
- Jabłoński A., Skuteczna reklama na Facebook, wyd: Grupa Marketer 2019
- Jastrzębski J. Przestrzenie mediów i dziennikarstwa, Wydawnictwo UJ, Kraków 2019
- Kurzeja E., Perswazja w telewizyjnej reklamie społecznej. Studium socjologiczne (ebook)
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego 2017
- Maison D., Wasilewski P., Propaganda dobrych serc czyli rzecz o reklamie społecznej, Kraków 2002
- Murdoch A., Kreatywność w reklamie, PWN Warszawa 2019
- Laszczak M., Psychologia przekazu reklamowego, Kraków 2000
- Pawełczyk P., Kampanie społeczne jako formy socjotechniki, Wolters Kluwer Polska 2015
- Sargeant A., Marketing w organizacjach non profit, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2004
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: