Geografia religii i turystyka duchowa 20-KUDL-F-GRT
jak wyżej
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Ogólnie: Brak | W cyklu 2022/SZ: brak |
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po kursie student uzyskuje wiedzę na temat religii świata, Europy i Polski, turystyki duchowej jako obszaru turystyki kulturowej oraz nabywa następujące kompetencje
Student jest zdolny do prawidłowej identyfikacji i oceny zjawisk społeczno-kulturowych, w których uczestniczy, poprzez uświadomienie sobie specyfiki i wagi kulturowych regulacji różnych sfer życia codziennego i form obyczajowości
Student jest zdolny wyjaśniania istotnych zjawisk w kulturze (konflikty społeczne, etniczne i religijne, przemiany obyczajowe, nowe praktyki kulturowe i nowe formy uczestnictwa w kulturze
Kryteria oceniania
systematyczny udział w zajęciach (dozwolona 1 nieobecność usprawiedliwiona)
kolokwium pisemne 2 razy w semestrze
raport z wizyty studyjnej
prezentacja multimedialna
Praktyki zawodowe
brak odniesień
Literatura
czasopismo Turystyka Kulturowa http://turystykakulturowa.org/ojs/index.php/tk, wybrane numery
Davies Norman (1997): Europa. Rozprawa historyka z historią. Kraków, Znak, dodatek III.
Jackowski Antoni (2003): Święta przestrzeń świata. Elementy geografii religii,
Kraków Wydawnictwo UJ
Pasek Zbigniew (1997): Leksykon miejsc świętych, Kraków Znak.
Tworuszka Monika i Udo (2009), Religie świata, Tomy I.-VI, Warszawa, Agora.
W cyklu 2022/SZ:
Czasopismo Turystyka Kulturowa http://turystykakulturowa.org/ojs/index.php/tk, wybrane numery |
Uwagi
W cyklu 2022/SZ:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: