Działania twórcze 20-KUDL-F-DZT
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
1. Wprowadzenie do zajęć- wstęp do wiedzy o sztuce społecznościowej, podstawowy podział zadań teoretycznych i praktycznych, założenia projektu, etapy pracy
2. Projekty społecznościowe przegląd (zajęcia koncentrują się na prezentacji każdego uczestnika zajęć projektu społecznościowego, który jest dla niego inspiracją). Rozmowa o sztuce partycypacyjnej.
3. Burza mózgów na temat wyboru form, technik działania w naszym projekcie, zaplanowanie pierwszych kroków, wybór grupy docelowej, wiedza o diagnozie kulturowej
4. Desk research na temat wybranej grupy/grup docelowych
5. Spotkanie z grupą docelową, dalsze etapy diagnozy potrzeb.
6. Ustalenie podstawowych potrzeb i możliwego ogólnego planu działania w odniesieniu do podsumowanych potrzeb. Podział odpowiedzialności merytorycznej i technicznej.
7. Zebranie konkretnych źródeł metodologicznych, artystycznych praktycznych, z których możemy czerpać w tworzeniu naszego scenariusza działań twórczych.
8. Grupy przedstawiają swoje pomysły działań. Dyskusja nad nimi, propozycje poprawek.
9. Ostateczna wersja projektu, rozstrzygnięcia techniczne, dyskusja nad możliwymi sytuacjami trudnymi i kryzysowymi
10-11. Konsultacja z grupą docelową i realizacja projektu.
12.Ewaluacja z grupą docelową
13.Ewaluacja wewnętrzna
14-15. Przedstawienie naszego projektu na tle innych projektów społecznych w Polsce i za granicą, planowanie możliwej kontynuacji działań związanej z wiedzą wynikłą z ewaluacji wewnętrznej i zewnętrznej.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
K_W02
Student (ka) zna terminologię oraz koncepcje, dotyczące relacji i procesów zachodzących w kulturze, którą potrafi zastosować do opisu praktyk kulturowych.
K_W04 Student(ka) zna specyfikę metodologiczną oraz aktualne kierunki w badaniach historyczno-kulturowych K_W07 Student(ka) zna wyspecjalizowane metody pracy kulturalnej w instytucjach i organizacjach kulturalnych oraz metody animacji i aktywizacji kulturowej w skali lokalnej i międzynarodowej
K_U11Student(ka) potrafi: aktywnie współtworzyć wiedzę i praktyki z zakresu współczesnych form uczestnictwa w kulturze, z uwzględnieniem życia obyczajowego, postaw moralnych, tożsamości narodowych i wielokulturowych oraz kultur pogranicza, wykazując się zrozumieniem specyfiki kultury rodzimej i obcej
K_K02Student(ka) jest gotów/gotowa do wykazywania się aktywnością i inicjatywą w rozwiązywaniu problemów, wynikających ze zmian w kulturze najnowszej
K_K06Student(ka) jest gotowa do dokonywania adekwatnej oceny postępowania swojego i swoich współpracowników pod względem etycznym w nietypowych sytuacjach profesjonalnych
Kryteria oceniania
Oceniane jest zaangażowanie i merytoryczny oraz praktyczny wkład w przygotowanie projektu oraz jego realizacja w małych grupach. Oceniam poziom diagnozy, ewaluacji oraz związków między teorią a praktyką.
Praktyki zawodowe
-
Literatura
C. Bishop, Sztuczne piekła, sztuka partycypacyjna i polityka widowni, Bęc Zmiana, Warszawa 2015,
K. Dragan, Gra w nowych dekoracjach. Teatr publiczny pomiędzy rynkiem a demokracją, Instytut Teatralny im. Z. Raszewskiego, Warszawa, Lublin 2014,
P. Brożyński, Sztuka partycypacyjna czyli spojrzenie w przyszłość, „Przegląd Kulturoznawczy”4/2016,
E. Urwanowicz-Rojecka, Od sztuki site specyfic po sztukę partycypacyjną, „Pogarnicza” 2/2015.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: