Animacja kultur lokalnych 20-KUDL-AKL
Przedmiot obejmuje następujące obszary problemowe:
(T1) Animacja jako forma pracy kulturalnej, trzy perspektywy definiowania animacji kultury (kulturoznawcza, pedagogiczna, antropologiczna);
(T2) Etapy procesu animacji kultury (preanimacja: diagnoza i projekt pisemny, animacja właściwa: realizacja i zarządzanie projektem);
(T3) Kompetencje animatora kultury (diagnoza, projektowanie, organizacja, komunikacja) i obszary animacji kultury (społeczności lokalne – kultury lokalne, kultury grupowe, mniejszościowe, czas wolny, ekspresja twórcza, życie publiczne – postawy, problemy praktyczne);
(T4) Warunki pracy animacyjnej (polityka kulturalna i zasady finansowania w sektorze kultury, instytucjonalne i pozarządowe formy organizacji działań kulturalnych);
(T5) Sztuka współpracy, community arts i community practice jako źródła metodyki aktywizującej w animacji kultury;
(T6)
Elementy projektu z animacji: misja, wizja, opis grupy docelowej, harmonogram, kosztorys, zasoby projektu;
(T7) Kulturalna mapa Poznania: instytucje i organizacje wsparcia pracy animacyjnej;
UWAGA: Konkretne treści kształcenia są formułowane w odniesieniu do tych obszarów problemowych przez każdego z prowadzących dla poszczególnych grup zajęciowych oddzielnie.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
(EK1) Rozumie specyfikę animacji kultury jako formy pracy kulturalnej, ze wskazaniem na trzy podstawowe sposoby jej definiowania (kulturoznawczy, pedagogiczny, antropologiczny);
(EK2) Rozumie cele i metody pracy animacyjnej oraz jej miejsce we współczesnym życiu kulturalnym;
(EK3) Rozumie specyfikę pracy na poszczególnych etapach procesu animacyjnego (preanimacja: diagnoza, pisemna wersja projektu, animacja właściwa: realizacja zadań i zarządzanie projektem);
(EK4) Prawidłowo interpretuje potrzebę realizacji procesu animacyjnego w odniesieniu do społeczności i grup, zagrożonych postawami pasywizmu, prezentyzmu lub podlegających wykluczeniu społecznemu;
(EK5) Formułuje i wyjaśnia temat projektu oraz opisuje i uzasadnia jego cele ;
(EK6) Korzysta ze źródeł literaturowych oraz innych dostępnych informatorów, zawierających informacje na temat sieci organizacji, instytucji kultury i możliwych programów wsparcia pracy animacyjnej;
(EK7) Pisze wybrane części projektu animacji kultury (w zależności od podziału obowiązków w zespole projektowym);
(EK8) Współpracuje z zespołem nad przygotowaniem projektu;
(EK9) Obiektywnie ocenia pracę swoją i swojego zespołu, zwłaszcza w odniesieniu do podziału i wywiązywania się z obowiązków;
(EK10) Wykazuje się umiejętnością dyskutowania o celach projektu i publicznego prezentowania wyników pracy zespołowej;
Kryteria oceniania
1) w zakresie wiedzy - znajomość literatury przedmiotu, znajomość i rozumienie pojęć kluczowych (kultura, uczestnictwo w kulturze, życie kulturalne, organizacja kultury, upowszechnianie, animacja kultury, społeczność lokalna), wiedza o historii i koncepcjach dotyczących animacji kultury w Polsce oraz jej odpowiedników na świecie - sprawdzian pisemny;
2) wiedza o elementach procesu animacyjnego oraz umiejętność pracy metodą projektową - autorskie zespołowe projekty z animacji społeczności lokalnych (wersja pisemna/elektroniczna i prezentacja publiczna);
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Literatura jest ustalana przez każdego prowadzącego poszczególne grupy projektowe oddzielnie.
W cyklu 2020/SZ:
Literatura w danym cyklu proponowana jest przez każdego prowadzącego osobno dla poszczególnych grup. |
W cyklu 2021/SZ:
Literatura w danym cyklu proponowana jest przez każdego prowadzącego osobno dla poszczególnych grup. |
W cyklu 2022/SZ:
Literatura w danym cyklu proponowana jest przez każdego prowadzącego osobno dla poszczególnych grup. |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
Brak. |
W cyklu 2021/SZ:
Brak. |
W cyklu 2022/SZ:
Brak. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: