Eksperymenty medialne w sztukach performatywnych 20-EMS-11MDM
część analityczna:
-Wprowadzenie do zagadnień eksperymentów medialnych w sztukach performatywnych.
-Gatunki historyczne i ich relacje z mediami
- Współczesne i dawne formy muzyczne jako przykłady form eksperymentujących pomiędzy tekstem, dźwiękiem i medium
- Przemiany gatunków performatywnych w relacji do historii mediów
- Miksty gatunkowe: analizy wybranych dzieł transmedialnych i intermedialnych
- Dawne formy widowiskowe a współczesne eksperymenty medialne.
realizacja projektu (cześć praktyczna)
Faza I: wstępna konsultacja, wybór tematu projektu
Faza II; sporządzenie wsępnego scenariusza, wybór plenerów, i materiałów
Faza III: Przygotowanie techniczne
Faza IV Wstępna ralizacja
Faza V: Realizacja, korekta
Faza VI: Prezentacja
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- Posługiwać się specjalistyczną terminologią dotyczącą dramatu, teatru i innych form performatynych z perspektywy medialnej
- Wskazać najważniejsze elementy struktury oraz kolejnych przemian wybranego gatunku dramatycznego w oparciu o jego relacje wobec różnych form medialnych
- Dokonać analizy dzieła performatywnego oraz wskazanego widowiska z perspektywy medialnej
- Analizować wybrane formy performatywne z uwzględnieniem ich kodów medialnych
- Uzasadniać własne wybory i interpretacje w procesie samodzielnie przeprowadzanych badań nad problemem dramatycznym/widowiskowym
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania:
5,0 – student potrafi bardzo sprawnie przedstawić dobrze uzasadnioną i osadzoną merytorycznie analizę i interpretację wskazanego dzieła performatywnego, usytuować swoje analizy w szerokim kontekście medialnym + student wykazuje się wysokim poziomem kreatywności i umiejętności technicznych
4,5 – jak wyżej, z pewnymi niedociągnięciami wynikającymi z mniejszej znajomości współczesnych reinterpretacji omawianych dramatów i form widowiskowych + z pewnymi nieznacznymi uchybieniami technicznymi
4,0 – możliwy nieco szerszy zakres niedociągnięć, zwłaszcza w trakcie przedstawiania kontekstów medialnych + niższy poziom umiejętności technicznych
3,5 – student potrafi jedynie zadowalająco przedstawić i uzasadnić analizę i interpretację wskazanego dzieła performatywnego, osadzić swoje analizy w medialnym + umiejętności praktyczne na poziomie zadowalającym
3,0 - student zadowalająco przedstawić i uzasadnić analizę i interpretację wskazanego dzieła performatywnego i osadzić ją w kontekście medialnym + niski poziom umiejętności praktycznych
2,0 - niezadowalająca umiejętność przedstawienia dobrze uzasadnionej i osadzonej merytorycznie analizy i interpretacji wskazanego dzieła performatywnego, brak znajomości kontekstów medialnych przywoływanych zjawisk oraz wynikające z niej dalsze braki w zakresie efektów kształcenia zdefiniowanych dla przedmiotu _ niezadowalający poziom kreatywności i umiejętności technicznych
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
literatura uzależniona od tematu projektu i potrzeb realizacyjnych +
• Steve Dixon, Digital Performance. A History of New Media in Theater, Dance, Performance Art, and Installation, Cambridge 2007.
• Gabriella Giannachi, Nick Kaye, Performing Presence. Between the Live and the Simulated, Manchester 2011.
• Multimedia from Wagner to Virtual Reality, ed. Randall Packer, Ken Jordan, New York 2002.
• Christiane Paul, Digital Art, London 2005.
• Margot Berthold, Historia teatru, przeł. D. Żmij-Zielińska, Warszawa 1980
• Antropologia widowisk. Zagadnienia i wybór tekstów, red. L. Kolankiewicz, Warszawa 2005.
• Wojciech Dudzik, Karnawały w kulturze, Warszawa 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: