Język angielski I 17-DJOBLI1-JA
-Czasy gramatyczne potrzebne do wyrażania różnorodnych czynności osadzonych w czasie (Present Simple and Present Continuous, Past Simple and Past Continuous, Present Perfect and Present Perfect Continuous, Past Perfect, formy wyrażania przyszłości
-Inne struktury gramatyczne potrzebne do wyrażania różnorodnych treści i opinii (np. czasowniki modalne, przymiotniki, strona bierna, zdania warunkowe, mowa zależna)
-Słownictwo dotyczące życia codziennego (jedzenie, podróże, zainteresowania, edukacja, zakupy, pieniądze, technologia)
-Słownictwo związane z bezpośrednim środowiskiem studenta (dom, rodzina, studia, praca)
-Strategie efektywnego czytania w celu zrozumienia ogólnego sensu wypowiedzi; domyślanie się znaczenia nieznanych słów
-Strategie efektywnego czytania w celu wychwytywania niezbędnych szczegółów; definiowanie znaczenia nowych słów; tworzenie powiązań z posiadaną wiedzą
-Strategie efektywnego słuchania w celu zrozumienia ogólnego sensu wypowiedzi; domyślanie się znaczenia nieznanych słów
-Strategie efektywnego słuchania w celu wychwytywania niezbędnych szczegółów; definiowanie znaczenia nowych słów; tworzenie powiązań z posiadaną wiedzą
-Strategie komunikacyjne np. negocjowanie znaczenia, prośba o powtórzenie, opisywanie w sytuacji nieznajomości słów itp.
-Wyrażanie różnorodnych funkcji językowych np. prośby, opisy, wyrażanie opinii, wyrażanie zgody, brak zgody, pytania o pozwolenie, skargi itp.
-Słownictwo branżowe – architektura komputerowa, urządzenia peryferyjne, systemy operacyjne, bezpieczeństwo danych, bazy danych, sieci komputerowe, sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, Blockchain itp.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2025/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
-Student zna i stosuje poznane i utrwalone słownictwo ogólne i tematyczne, stosownie do stopnia zaawansowania grupy.
-Student zna i poprawnie stosuje poznane i utrwalone reguły gramatyczne, stosownie do stopnia zaawansowania grupy.
-Student potrafi formułować komunikaty werbalne i pisemne w obrębie poznanych zagadnień, wyrazić swój pogląd, stanowisko, formułować wnioski i zadawać pytania, adekwatnie do poziomu zaawansowania językowego.
-Student zna słownictwo branżowe i potrafi je stosować. Poprawnie wykonuje zadania polegające na implementacji wiedzy oraz dokonuje przekładu tekstu fachowego.
-Student rozwija swoją wiedzę o krajach angielskiego obszaru językowego, zna elementy historii, kultury, obyczajowość.
-Student posiada rozwiniętą umiejętność globalnego i szczegółowego rozumienia ze słuchu tekstów autentycznych. Student rozumie globalnie i szczegółowo teksty czytane, dotyczące omawianych tematów.
-Student posiada umiejętność komunikacji słownej i pisemnej w języku angielskim, adekwatnie do rodzaju sytuacji komunikacyjnej (życie zawodowe, codzienne).
-Student wykorzystuje swój potencjał wiedzy i umiejętności językowych w praktyce. Ma świadomość konieczności podnoszenia swoich umiejętności językowych oraz ma umiejętność samokształcenia się w zakresie języka angielskiego za pomocą różnych metod.
-Student z zaangażowaniem wykorzystuje czas zajęć na pracę wspólną, w grupach, a także indywidualną. Posiada zdolność do pracy w zespole pełniąc różne role; ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z podejmowanymi zadaniami.
Kryteria oceniania
Egzamin pisemny
Egzamin ustny
Kolokwium pisemne
Kolokwium ustne
Test
Skala ocen w % Ocena Kryteria
0-59 2 - Niedostateczna niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje językowe - poniżej poziomu
60-69 3 - Dostateczna zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje językowe, ale ze znacznymi niedociągnięciami i błędami
70-75 3,5 - Dostateczna plus zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje językowe, ale z pewnymi niedociągnięciami
76-85 4 - Dobra dobra wiedza, umiejętności i kompetencje językowe
86-90 4,5 - Dobra plus bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje językowe
91-100 5 - Bardzo dobra znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje językowe
Test końcowy z ćwiczeń – 60% poprawnych odpowiedzi ocena dostateczna
Okresowe kolokwia po każdej partii materiału – 60% poprawnych odpowiedzi ocena dostateczna
Dodatkowo:
- Kolokwia cząstkowe na początku zajęć
- Przygotowanie prezentacji
- Opracowanie i zaprezentowanie tekstu specjalistycznego
- Aktywność na zajęciach
- Obecność na zajęciach
- Prace pisemne
Literatura
Obowiązkowa:
• Latham-Koenig, C., Oxenden. C. & Lambert, J. 2019. English File Intermedia-te – fourth edition. Student Book. Oxford University Press (OUP)
• Latham-Koenig, C., Oxenden. C. & Lambert, J. 2019. English File Intermediate – fourth edition. Workbook. Oxford University Press (OUP)
• Latham-Koenig, C., Oxenden. C. & Chomacki, K. 2020. English File Upper-Intermediate - fourth edition. Student Book. Oxford University Press (OUP)
• Latham-Koenig, C., Oxenden. C., Chomacki, K. & Hudson, J. 2020. English File Upper-Intermediate - fourth edition. Workbook. Oxford University Press (OUP)
• Liz and John Soars and Paul Hancock. Headway upper- intermediate -5th edition, Oxford University Press (OUP)-students’ book and online practice
• Glendinning E.C., McEwan J. 2016. Oxford English for Information Technology, Oxford University Press (OUP)
• Błaszczyk, B., 2017. English 4 IT. Helion
Uzupełniająca:
• Murphy, R. 2015. Essential Grammar in Use – (fourth edition). Cambridge: (CUP)
• Hewings, M. 2013. Advanced Grammar in Use – intermediate (third edition). Cambridge: (CUP)
• Vince,M. 2014. First Certificate Language Practice (Macmillan)
• Evans, V.2015. FCE Use of English 1 (Express Publishing)
• Słowniki
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: