Podstawy zarządzania 17-DFAK-IP3
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Definiowanie organizacji (atrybuty, elementy); Definicja i elementy organizacja zrównoważonej. Rodzaje organizacji.
Istota zarządzania organizacją. Funkcje zarządzania.
Identyfikacja otoczenia organizacji. Analizy elementów otoczenia.
Planowanie w organizacji: istota, proces planowania, rodzaje planów, bariery planowania.
Planowanie strategiczne: pojęcie i elementy strategii, analiza SWOT.
Podejmowanie decyzji w organizacji – istota, proces podejmowania decyzji, rodzaje decyzji, grupowe, indywidualne podejmowanie decyzji, ich wady i zalety.
Struktury organizacyjne: istota, elementy konstrukcyjne struktur organizacyjnych, rodzaje struktur organizacyjnych
Komunikacja w organizacji – istota komunikowania, proces komunikowania, rodzaje komunikowania, bariery komunikowania.
Kierowanie i style kierowania – istota władzy, nurty, modele stylów kierowania.
Różnorodność (kulturowa) współczesnej organizacji
Zmian w organizacji. Determinanty zmiany.
Analiza przypadków (case study)- zgodnie z tematyką zajęć
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
zna podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania, w tym: misja, wizja, cele, strategia, rodzaje struktur organizacyjnych, kultura organizacyjna,
zna i rozumie podstawowe funkcje zarządzania oraz problemy wynikające z wpływu otoczenia na organizację
zna podstawowe zjawiska gospodarcze i współczesne trendy w zarządzaniu zrównoważoną organizacją
potrafi wyszukiwać informacje w oparciu o literaturę przedmiotu w uporządkowany sposób zaprezentować informacje dotyczące struktur i kultury organizacyjnej podmiotu gospodarczego
potrafi identyfikować i interpretować problemy wynikające z zarządzania organizacją pracując indywidualnie i w zespole, w tym w zespole różnorodnym
dostrzega zależności przyczynowo-skutkowe w realizacji postawionych celów w zrównoważonej organizacji i wykorzystuje wiedzę z zakresu przedmiotu, proponuje rozwiązywania problemów zastanych w organizacjach, przyjmując postawę krytyczną
jest gotowa/y do rozwijania umiejętności zarządzania
Kryteria oceniania
Egzamin ustny
Kolokwium ustne
Prezentacja multimedialna
debata oksfordzka (praca w grupach)
Analiza case study, dyskusja
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: