Zarządzanie projektem 16-ZPROJ-11
Treści programowe:
1. Projekt. Podstawowe informacje
2. Diagnoza potrzeb
3. Koncepcja projektu
4. Zespół projektowy
5. Cele i rezultaty
6. Zarządzanie czasem w projekcie
7. Źródła finansowania, budżet projektu
8. Nowoczesne narzędzia w zarządzaniu projektem
9. Metody zarządzania projektem
10. Ewaluacja projektu
W cyklu 2021/SZ:
Studentki i studenci poznają etapy i elementy projektu, zasady i metody kierowania projektem oraz przydatne narzędzia usprawniające zarządzanie nim. Przygotują i przeprowadzą projekt o zasięgu lokalnym. |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Sylabus zajęć
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
W cyklu 2021/SZ: a) Ogólne:
- pogłębienie wiedzy na temat przygotowywania, realizacji i rozliczenia projektu,
- rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie zarządzania projektem.
b) Szczegółowe:
- zdobycie wiedzy na temat metod zarządzania projektem (waterfall, agile),
- uzyskanie doświadczenia z zakresu przygotowywania wniosków grantowych,
- rozwój umiejętności praktycznych, takich jak:
• przeprowadzanie diagnozy potrzeb,
• przygotowywanie koncepcji oraz wyznaczanie celów i rezultatów projektu,
• opracowywanie harmonogramu projektu,
• opracowanie kosztorysu projektu,
- rozwój kompetencji społecznych (komunikacja, praca w grupie).
| W cyklu 2023/SZ: Cel ogólny:
pogłębienie wiedzy na temat przygotowywania i realizacji projektu; rozwój umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie zarządzania projektem
Cele szczegółowe:
- zdobycie wiedzy na temat metod zarządzania projektem
- uzyskanie doświadczenia z zakresu przygotowywania wniosków grantowych
- rozwój umiejętności praktycznych, takich jak: przeprowadzanie diagnozy potrzeb, przygotowywanie koncepcji projektu, wyznaczanie celów i rezultatów, opracowywanie harmonogramu, opracowanie budżetu projektu
- rozwój kompetencji społecznych (komunikacja, praca w grupie) |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU osoba studiująca:
- zna i rozumie definicję projektu, jego etapy i elementy,
- zna i rozumie podstawowe zasady oraz metody zarządzania projektem,
- zna źródła finansowania projektów ze szczególnym uwzględnieniem projektów kulturalnych,
- potrafi przeprowadzić diagnozę potrzeb społecznych,
- potrafi opracować koncepcję projektu,
- potrafi wyznaczyć cele i rezultaty projektu,
- potrafi opracować harmonogram projektu,
- potrafi opracować budżet projektu,
- potrafi przeprowadzić ewaluację projektu,
- potrafi korzystać z nowoczesnych narzędzi zarządzania projektem,
- potrafi przygotować wniosek grantowy,
- potrafi prowadzić dyskusję na temat działań projektowych, prezentować wyniki pracy zespołowej,
- jest gotowa do pracy w zespole projektowym, rozumie przy tym konieczność rozwoju - poszerzania własnych kompetencji w zakresie realizacji projektu.
Kryteria oceniania
Osoby studiujące są zobowiązane do:
- obecności na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność, każda kolejna wpływa na ocenę końcową; nie dot. nieobecności usprawiedliwionych zaświadczeniem lekarskim)
- przygotowania wniosku grantowego
- przygotowania plakatu na temat podany przez prowadzącego
Elementy oceny końcowej:
- wniosek grantowy – 60%
- plakat – 40%
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Praktyki zawodowe
---
Literatura
‒ Ćwikła M., Zarządzanie projektami w kulturze. Co nowego? Potrzeba demistyfikacji, automatyzacja zadań i ekologia, [w:] Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka, red. A. Pluszyńska, A. Konior, Ł. Gaweł, Warszawa 2020, s. 125-138.
‒ Jałocha B., Zarządzanie portfelem projektów. Koncepcje biznesowe a praktyka organizacji publicznych, Kraków 2014.
‒ Kisielnicki J., Zarządzanie projektami. Ludzie – procedury – wyniki, Warszawa 2011.
Literatura uzupełniająca:
- Z. Kaczmarek, A. Płachtij, K. Wasilkiewicz (red.), Niezbędnik projektanta kultury, Poznań 2018.
W cyklu 2021/SZ:
- Ćwikła M., Zarządzanie projektami w kulturze. Co nowego? Potrzeba demistyfikacji, automatyzacja zadań i ekologia, [w:] Zarządzanie w kulturze. Teoria i praktyka, red. A. Pluszyńska, A. Konior, Ł. Gaweł, Warszawa 2020, s. 125-138. - Jałocha B., Zarządzanie portfelem projektów. Koncepcje biznesowe a praktyka organizacji publicznych, Kraków 2014. - Kisielnicki J., Zarządzanie projektami. Ludzie – procedury – wyniki, Warszawa 2011. |
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
Konsultacje przedmiotowe w semestrze zimowym: środy: 8:30-9:30 |
W cyklu 2023/SZ:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: