Zarządzanie informacją w dyplomacji publicznej
16-ZIDP-11
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Ekosystem mediów i technologii cyfrowych oraz jego znaczenie we współczesnej dyplomacji.
Formy komunikacji w dyplomacji publicznej. Kontakty i komunikacja z mediami (media relations).
Globalizacja komunikowania i komunikowanie społeczne w dobie nowych technologii. E-dyplomacja / cyfrowa dyplomacja i jej język(i).
Dyplomacja medialna a zarządzanie informacją. Technologie cyfrowe w dyplomacji: Artificial Inteligence, Machine Learning, Big Data, Data Science.
Zarządzanie informacją a proces budowania marki narodowej. PR, HR, EB w dyplomacji.
W cyklu 2021/SZ:
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu: Pojęcia: komunikacja, informacja, zarządzanie informacją Dyplomacja publiczna: pojęcie, dyplomacja publiczna jako forma politycznego komunikowania międzynarodowego Polski model dyplomacji publicznej i doświadczenia innych państw Zarządzanie informacją przez aktorów dyplomacji publicznej: rządy, media, organizacje pozarządowe, instytucje kultury, jednostki samorządu terytorialnego i in. Narzędzia dyplomacji publicznej: kultura wysoka i popularna, wydarzenia medialne, nadawanie za granicę, kampanie reklamowe, media społecznościowe i twiplomacja
Nakład pracy studenta: Godziny zajęć (wg planu studiów) z nauczycielem 15h Przygotowanie do zajęć 5h Czytanie wskazanej literatury 5h Inne (jakie?) – przygotowanie posteru 5h SUMA GODZIN 30h
|
Cele kształcenia
Celem zajęć jest ukazanie znaczenia mediów i technologii cyfrowych w dyplomacji publicznej. Będące ich wynikiem zwielokrotnienie podmiotów działających w obszarze polityki zagranicznej, zwłaszcza w zakresie rozpowszechniania informacji oraz obejmowania nimi coraz większej części społeczeństwa sprawiają, że nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne stały się nieodzowną częścią świata współczesnej dyplomacji. W sposób znaczący wpływają one na zmianę form komunikowania się współczesnych dyplomatów i dyplomatyczne relacje między państwami. W trakcie zajęć szczegółowej analizie zostaną poddane sposoby wykorzystywania nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych przez rządy państw i ich agendy, jak również organizacje pozarządowe i podmioty niepaństwowe, w realizacji powierzonych im zadań. W toku zajęć student nabędzie wiedzy niezbędnej do prawidłowego rozpoznania i oceny powyższych procesów.
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Materiały do zajęć opublikowane zostaną na platformie Microsoft Teams.
Kierunek studiów
Komunikacja europejska
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Dyskusja, Metoda analizy przypadków, Uczenie problemowe (Problem-based learning), interaktywne elementy konwersatoryjne.
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nie
Poziom przedmiotu
I stopień
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
III rok
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Student powinien posiadać podstawową wiedzę na temat różnych teorii komunikacji społecznej oraz orientować się w podstawowej terminologii związanej ze światem mediów. Powinien zdawać sobie sprawę z nieustannie rosnącego znaczenia otaczających nas nowych mediów oraz być świadomym ułatwień i zagrożeń jakie generują.
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2024/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2023/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
C1 Uwrażliwienie studentów na zmiany w dyplomacji publicznej wywołane przez rozwój technologii informacyjnych
C2 Wykształcenie w studentach umiejętności analizy współczesnych narzędzi dyplomacji publicznej
Uwagi
W cyklu 2021/SZ:
EFEKTY UCZENIA SIĘ Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka: Wyjaśnia pojęcia związane z zarządzaniem informacją Zna pojęcie dyplomacji publicznej, wymienia jej cechy jako formy politycznego komunikowania międzynarodowego Opisuje polski model dyplomacji publicznej oraz wskazuje najważniejsze doświadczenia innych państw Wskazuje różnice w zarządzaniu informacją przez różnych aktorów dyplomacji publicznej Charakteryzuje narzędzia dyplomacji publicznej i analizuje ich praktyczne zastosowanie
SPOSOBY OCENIANIA Poster naukowy
bardzo dobry (bdb; 5,0): wyróżniający się poster dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobry poster dobry (db; 4,0): dobry poster dostateczny plus (+dst; 3,5): poprawny poster dostateczny (dst; 3,0): zadowalający poster niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalający poster
Postery zostaną przygotowane w grupach 3-4 osobowych. Ich tematem będzie analiza wybranego przez grupę i zaakceptowanego przez prowadzącego zjawiska z zakresu dyplomacji publicznej. Oceniana będzie zarówno treść, jak i forma posteru.
|
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: