Zarządzanie informacją 16-ZI-11
Celem zajęć jest wyposażenie studenta w niezbędny zakres wiedzy umożliwiający posługiwanie się pojęciami i terminologią z dziedziny zarządzania informacją marketingową, ze szczególnym uwzględnieniem branży marketingowej dla sektora mikro, małych i średnich przedsiębiorstw; rozumienie mechanizmów działania oraz roli zarządzania informacją we współczesnych stosunkach gospodarczych, społecznych i politycznych. Rozumienie ogólnych zasad funkcjonowania statystycznej analizy danych. Znajomość najważniejszych zasad implementacji pozyskanej informacji w procesie decyzyjnym.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć student potrafi:
Ma uporządkowaną wiedzę na temat metod, technik oraz procedur pozyskiwania informacji społecznej, gospodarczej i politycznej.
Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych.
Potrafi skonstruować podstawowe narzędzie badawcze.
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności; wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.
Potrafi poprawnie analizować pozyskane informacje oraz wyciągać odpowiednie wnioski.
Potrafi wykorzystywać pozyskane informacje adekwatnie do stawianego przed nim zadania.
Kryteria oceniania
Praca studenta na zajęciach (przygotowanie prezentacji zaliczeniowej na zadany temat oraz aktywność na zajęciach)
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Kaden R. J. (2008), Badania merketingowe, Warszawa.
Mazurek-Łopacińska K. [red.] (2010), Badania marketingowe - skuteczność w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Wrocław.
Kaczmarczyk S. (2003), Badania marketingowe: Metody i techniki, Warszawa.
Weryński P. [red.] (1013), Matryca Potrzeb Marketingowych w sektorze MMŚP, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: