Wykład monograficzny I: Wielkopolskie peregrynacje kulturowe 16-WMOIB-11
Muzyczne tradycje regionu
Wielkopolskie placówki teatralne
Wybitni przedstawiciele kultury - Wielkopolanie
Życie codzienne mieszkańców regionu
Gniezno na mapie kulturalnej regionu
Dyskretny urok salonów
Za mundurem…, czyli rola wojska w życiu Wielkopolan
Na szlaku piastowskim
Poznański szlak cesarski.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć
student/ka:
- zna historię rozwoju kultury wielkopolskiej – obiekty materialne i wybitne osoby w tym zakresie
- rozumie istotę roli organizatorów kultury materialnej Wielkopolski, potrafi omówić ich znaczenie w procesie kształtowaniu się tożsamości mieszkańców regionu
- ma świadomość znaczenia muzyki, obiektów turystycznych, tradycji grup społecznych dla rozwoju kultury regionalnej
- wykazuje się wrażliwością, wyobraźnią i krytycyzmem w ocenie procesów i zjawisk kulturowych zachodzących w Wielkopolsce na przestrzeni dziejów
- potrafi przedstawić przyczyny i przebiegu zmian kulturowych w Wielkopolsce na przestrzeni dziejów
- ma świadomość znaczenia obiektów kultury materialnej Ziemi Gnieźnieńskiej
- zna podstawowe fakty, terminy i zjawiska z zakresu historii kultury regionu.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania przedmiotu
bardzo dobry (bdb; 5,0): 6 pkt
dobry plus (+db; 4,5): 5 pkt
dobry (db; 4,0): 4 pkt
dostateczny plus (+dst; 3,5): 3 pkt
dostateczny (dst; 3,0): 2 pkt
niedostateczny (ndst; 2,0): poniżej 2 pkt
Na zaliczenie studenci przygotują prezentację multimedialną na temat wybranego przez siebie zagadnienia oraz przystąpią do kolokwium w formie ustnej. Ocena końcowa składać się będzie z dwóch ocen cząstkowych: za warstwę merytoryczną i estetyczną wystąpienia (skala: 3 pkt – bardzo dobra, 2 pkt – dobra, 1 pkt – zadowalająca, 0 pkt – niezadowalająca) oraz kolokwium ustnego (0-3 pkt). Promowana będzie aktywność na zajęciach.
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
‒ Dzieje Wielkopolski, red. J. Topolski, Tom I do roku 1793, Poznań 1969; T II Lata 1793 – 1918, red. W. Jakóbczyk, Poznań 1973.
‒ Bratkowski S., Najkrótsza historia Wielkopolski, Poznań 1999.
‒ Dobosz J. (red.), Dzieje Gniezna. Pierwszej stolicy Polski, Gniezno 2016.
‒ Boras Z., Trzeciakowski, W dawnym Poznaniu, Poznań 1971.
‒ Trzeciakowscy M. i L., W dziewiętnastowiecznym Poznaniu, Poznań 1982.
‒ Leitgeder S., Dyskretny urok salonów, Poznań 2006.
‒ Malinowski T., Wielkopolska w otchłani wieków, Poznań 1985.
‒ Łęcki W., Szlak Piastowski, Poznań 1996.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: