Wstęp do nauk o komunikowaniu 16-WDNOK-11
Student na zajęciach pozna teoretyczna perspektywę współczesnej komunikacji interpersonalnej. Zapozna się z podstawowymi teoriami na temat komunikowania.Pozna także metody badań naukowych i metody ich opisu.
Ponadto pozna granice etyczne i prawne wolności przekazu, nauczy się sprawnie interpretować przekazy, pozna zasady efektywnej komunikacji, będzie uczył się diagnozować i neutralizować bariery komunikacyjne.
Podniesie swoje kompetencje w zakresie komunikacji strategicznej.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu
i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
Sprawnie analizuje wskazany przekaz, uwzględniając jego funkcjonalność
Wykorzystuje podstawowe teorie i rozwiązania metodologiczne z zakresu komunikacji międzyludzkiej i omawia je w kontekście interdyscyplinarnym
Poprawnie komunikuje się na granicy kultur
Uwzględnia uwarunkowania etyczne komunikacji międzyludzkiej
Sprawnie wykorzystuje podstawowe strategie w komunikacji międzyludzkiej
Kryteria oceniania
Egzamin ustny
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje komunikacyjne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
• Em Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003.
• K.Arcimowicz, Obraz przemocy w mediach. Prawda. Fałsz. Stereotyp., Gdańsk 2003,
• A.Duszak, Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa,Warszawa1998,
• A.Pitrus, Znaki na sprzedaż, Warszawa 2000,
• T.Hall, Ukryty wymiar, Warszawa, 1976.
• M.Golka , Imiona wielokulturowości, Warszawa 2010.
• W.Maalouf, Zabójcze tożsamości, Warszawa 2002.
• M.Golka, Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo deinformacyjne, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: