Wstęp do medioznawstwa 16-WDM-11
Przekaz medialny: próba wieloaspektowej analizy zjawiska
Metafory mediów: próba analizy
Cyberprzemoc a rzeczywistość
Rozważania o elektronicznej prasie i książce
Fotografia: odbijanie czy konstruowanie rzeczywistości?
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2019/SL: |
Efekty kształcenia
Student potrafi:
1.wszechstronnie i dogłębnie rozumieć wpływ mediów na kształtowanie społeczeństwa informacyjnego i zmiany w kulturze
2. wykorzystywać terminologię związaną z poznanymi teoriami medialnymi
3. wykorzystywać zdobytą wiedzę do poszerzania własnych horyzontów poznawczych w dziedzinie medioznawstwa
4. opisywać, komentować, wyjaśniać, informacje pojawiające się w mediach
5. rozpoznawać i odpierać ukryte strategie perswazyjne zawarte w przekazach medialnych
Kryteria oceniania
2.0 student w ogóle nie potrafi udzielić odpowiedzi na zadawane pytania
3.0 student średnio odpowiada na zadawane pytania
4.0 student dobrze odpowiada na zadawane pytania
5.0 student bardzo dobrze odpowiada na zadawane pytania
Praktyki zawodowe
brak
Literatura
1. M. Hendrykowski, Metafory Internetu, Poznań 2005
2. B. Poulet, Śmierć gazet i przyszłość informacji, Wołowiec 2011
3. G. Kubiński, Narodziny podmiotu wirtualnego. Narracja. Dyskurs. Deixis, Kraków 2008
4. M. McLuhan, Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, Warszawa 2004.
5. P. Levinson, Nowe, nowe media, Kraków 2010
6. R. Kowalski, S. Limber, P. Agatston, Cyberprzemoc wśród dzieci i młodzieży, Kraków 2010
7. J.C. Carrrière, U. Eco, Nie myśl, że książki znikną, Warszawa 2010
8. J. Burgess, J. Green, Youtube. Wideo online a kultura uczestnictwa, Warszawa 2011
9. P. Fortuna, Psychologiczne mechanizmy obrony przed perswazyjnym wpływem telewizji, Lublin 2007
10. M. McLuhan, Zrozumieć media. Przedłużenia człowieka, Warszawa 2004
11. J. Baudrillard, Symulakry i symulacja, Warszawa 2005
12. J. Baudrillard, Dlaczego wszystko jeszcze nie zniknęło? Esej ostatni,, Warszawa 2009
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: