Upowszechnianie kultury 16-UK-11
Zadaniem podstawowym zajęć realizowanych w instytucjach kultury jest zapoznanie słuchaczy z metodami upowszechniania w placówkach muzealnych (Poznań - Ostrów Tumski (Rezerwat Archeologiczny, Muzeum Archidiecezjalne, ICHOT – Brama Poznania, zabytki Ostrowa Tumskiego oraz Miejskim Domu Kultury w Gnieźnie).
Studenci zapoznają się także ze współczesnymi technikami audiowizualnymi w procesie upowszechniania kultury na przykładzie ICHOT w Poznaniu.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi wymienić podstawowe cele upowszechniania kultury. Rozumie specyfikę tych działań, zna podstawy prawne, zapoznał się na konkretnych przykładach różnego typu instytucji z problemami, które pojawiają się w procesie upowszechniania w zakresie obejmującym niniejszy wykład.
Student również potrafi:
1. wymienić i omówić rodzaje instytucji kultury, które upowszechniają kulturę i każdej z nich przyporządkować przynależne jej, ustawowe działania w tym zakresie;
2. wymienić ustawy porządkujące sferę działalności instytucji kultury oraz wie gdzie ich szukać
3. rozumie znaczenie terminów z tego zakresu,
4. objaśnić znaczenie terminu: marka instytucji oraz ma świadomość wagi dla istnienia marketingu,
5. uzasadnić wagę pozyskiwania środków pozabudżetowych i ma podstawowe wyobrażenie o działaniach praktycznych w tym kierunku,
6. uzasadnić znaczenie promocji w funkcjonowaniu instytucji kultury,
7. ma świadomość wagi wprowadzania w instytucjach kultury nowoczesnych technik audiowizualnych,
8. wskazać i objaśnić najistotniejsze problemy pojawiające się przy podejmowaniu tych działań.
Kryteria oceniania
Na ocenę 2
Student zupełnie nie radzi sobie z przygotowanie prezentacji o sposobach upowszechniania kultury.
Na ocenę 3
Student zgromadził potrzebne materiały do prezentacji, ale przedstawił to w sposób niekompletny i chaotyczny.
Na ocenę 4
Student w miarę poprawnie przygotował prezentację, ale nie uwzględnił wszystkich aspektów zagadnienia.
Na ocenę 5
Student samodzielnie przygotował prezentację z uwzględnieniem wszystkich aspektów zagadnienia (ekonomicznych, społecznych, prawnych, etnicznych itp).
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
R. Barański, J. Kos-Łabędowicz, S. Liżewski, E. Ostapowicz, R. Skrzypiec, Zarządzanie instytucją kultury, Warszawa 2015;
J. Głowacki, J. Hausner, K. Jakóbik, K. Markiel, A. Mituś, M. Żabiński, Finansowanie kultury i zarządzanie instytucjami kultury – publikacja dostępna pod poniższym adresem:
(http://www.kongreskultury.pl/library/File/RoSK%20finansowanie/finansowanie_w.pelna.pdf);
Kotler Philip, Keller Kevin Lane, Marketing, Poznań 2012.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: