Technologie informacyjne
16-TINN-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
- zapoznanie z zastosowaniem informatyki w technologiach informacyjnych i komunikacji
- nabycie umiejętności wyszukiwania, przetwarzania informacji (tekstu, obrazów, materiałów video, muzyki itd oraz umiejętności właściwego doboru narzędzi informatycznych do konkretnych zadań,
- nabycie umiejętności obsługi arkusza kalkulacyjnego.
- nabycie zaawansowanej wiedzy zakresu obsługi edytora tekstu (między innymi pod kątem opracowania i edycji dużych dokumentów np.: pracy licencjackiej).
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
w bibliotece IKE UAM
Kierunek studiów
projektowanie kultury
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
wykład z prezentacją mulimedialną
praca przy komputerze
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Internet jako nowe medium informacji, komunikacji oraz wolnego wyrażania myśli
Edytor tekstu- zaawansowane funkcje i obsługa
Przetwarzanie danych tabelarycznych oraz tworzenie wykresów w arkuszach kalkulacyjnych
Nazwa przedmiotu: Technologie informacyjne
Forma studiów: stacjonarne
Zajęcia z bezpośrednim udziałem nauczyciela:
- wykłady ---
- ćwiczenia 30
- konwersatorium ---
- seminarium ---
- lektorat ---
- warsztaty projektowe ---
- zajęcia terenowe ---
Praca własna studenta:
-samodzielne studiowanie tematyki wykładów ---
- samodzielne przygotowywanie się do ćwiczeń 20
- udział w konsultacjach ---
- czytanie wskazanej literatury ---
- przygotowanie projektu i dokumentacji ---
- przygotowanie referatu w formie prezentacji ---
- przygotowanie pracy pisemnej ---
- zbieranie materiału ---
- przygotowanie do egzaminu/zaliczenia i udział w egzaminie/zaliczeniu 10
ŁĄCZNA LICZBA GODZIN W SEMESTRZE 60
Punkty ECTS 2
Rodzaj przedmiotu
obowiązkowe
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
I rok
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Student uczestniczący w zajęciach powinien posiadać wiedzę na temat sposobu działania Internetu, metod wyszukiwania i przetwarzania informacji z wykorzystaniem popularnych wyszukiwarek internetowych działających w oparciu o zasoby indeksowane, jak i również semantyczne działce wg idei sieci semantycznych i WWW 3.0. Student biorący udział w tym module rozumie zagadnienia związane z prawem autorskim, darmowymi licencjami w tym również CreativeCommon, zagrożenia wynikające z korzystania z sieci. Nabyta wiedza może między innymi studentom pomóc w sytuacji gdy padną ofiarą stalkingu, oszustwa lub przemocy w sieci.
Dzięki umiejętności z zakresu obsługi arkusza kalkulacyjnego student umie przetwarzać dane tabelaryczne oraz dokonywać graficznej prezentacji tego typu danych.
Student po ukończeniu zajęć z zakresu edytora tekstu wie, jak kontrolować zawartość dużego dokumentu pod kątem, formatowania i edycji.
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
wykorzystywać nowe technologie do gromadzenia materiałów oraz umiejętnego ich weryfikowania i filtrowania, wykorzystywać oprogramowania darmowe w tym umieszczone w chmurze,
bezpiecznie poruszać się w sieci nie narażając się na utratę danych wrażliwych i naruszenie praw autorskich
samodzielnie formatować duży dokument tekstowy, stosować wbudowane oraz własne style, przygotować automatyczny spis treści oraz ilustracji, eksportować dokument do różnych formatów plików
przetwarzać dane tabelaryczne w oparciu o arkusz kalkulacyjny zwiększając tym samym swoje szanse na rynku pracy
Kryteria oceniania
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Literatura
Andrew Keen, Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę, Warszawa 2007.
Mirosława Kopertowska, 122 porady w Word, Warszawa 2005.
Piotr M. Michalak, Marketing wirusowy w internecie, Gliwice 2009.
Paul McFedries, Microsoft Excel 2010 PL. Formuły i funkcje, Gliwice 2011.
M. Sokół, R. Sokół, Internet. Jak surfować bezpiecznie, Gliwice 2005.
John Walkenbach, Excel 2010 PL. Biblia, Gliwice 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i
terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: