Święta i życie codzienne na przestrzeni wieków 16-SZCPW-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
-objaśnić tradycyjną historię wydarzeniową w świetle badań nad życiem codziennym K1_W02; K1_W03; K1_W08; K1_K01; K1_K02; K1_K03; K1_K05
-opisać funkcje miast na przestrzeni wieków, specyfikę życia na wsi, specyfikę i funkcje domów (kulturalne, towarzyskie, itp.) w wybranych krajach islamskich, chrześcijańskich, i azjatyckich (wybrane) K1_W02; K1_W03; K1_W08; K1_K01; K1_K02; K1_K03; K1_K05
-opisać praktyki medyczne na przestrzeni wieków (higiena, sposoby leczenia) w wybranych krajach islamskich, chrześcijańskich, i azjatyckich (wybrane) K1_W02; K1_W03; K1_W08; K1_K01; K1_K02; K1_K03; K1_K05
-opisać specyfikę świąt, ludowych obrzędów na przestrzeni wieków (przebieg uroczystości religijnych, państwowych, kulturalnych…) w wybranych krajach islamskich, chrześcijańskich, i azjatyckich (wybrane) K1_W02; K1_W03; K1_W08; K1_K01; K1_K02; K1_K03; K1_K05
-przeprowadzić lekcję w muzeum etnograficznym K1_W02, K1_W03, K1_W08, K1_K01, K1_K02, K1_K03, K1_K05
Kryteria oceniania
bardzo dobry (bdb; 5,0): wzorowo przygotowana praca zaliczeniowa, aktywne uczestnictwo w zajęciach
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobrze przygotowana praca zaliczeniowa (1 uwaga merytoryczna, bez zastrzeżeń technicznych), aktywne uczestnictwo w zajęciach
dobry (db; 4,0): dobrze przygotowana praca zaliczeniowa (2 uwagi merytorycznych i 2 zastrzeżenia techniczne), w miarę aktywne uczestnictwo w zajęciach
dostateczny plus (+dst; 3,5): dostatecznie przygotowana praca zaliczeniowa (3 uwagi merytoryczne, kilka zastrzeżeń technicznych), uczestnictwo w zajęciach
dostateczny (dst; 3,0): dostatecznie przygotowana praca zaliczeniowa (ponad 3 uwagi merytoryczne i zastrzeżenia techniczne), uczestnictwo w zajęciach
niedostateczny (ndst; 2,0): nieoddana, splagiatowana lub błędnie przygotowana praca zaliczeniowa lub brak uczestnictwa w zajęciach
Praktyki zawodowe
NIe dotyczy
Literatura
Aveni F.A., Imperia czasu. Kalendarze, zegary i kultury, Poznań 2001
Bockenheim K., Przy polskim stole, Wrocław 1998; 2005
Braun S., Islam, powstanie – dzieje – nauka, Warszawa 2003, s. 9-54, 63-77
Bryson B., W domu. Krótka historia rzeczy codziennego użytku, Poznań 2013
Danceki J., Arabowie, Warszawa 2001
Frédéric L, Życie codzienne w Japonii w epoce samurajów (1185-1603), Warszawa 1971
Historia życia prywatnego, tomy 1-5, red. P. Ariès, G. Duby, Wrocław 1998, 2005
Jenner G., Milion lat w jeden dzień. Fascynująca historia życia codziennego od jaskini do globalnej wioski, Warszawa 2016
Matys M., Lipiński P., Absurdy PRL, Warszawa 2014
Mazahéri A., Życie codzienne muzułmanów w średniowieczu (wiek X-XIII), Warszawa 1972
W cyklu 2023/SL:
‒ Bryson B., W domu. Krótka historia rzeczy codziennego użytku, Poznań 2013. |
Uwagi
W cyklu 2023/SL:
brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: