Startup i network 16-SNE-11
Celem zajęć jest zapoznanie studenta z realiami tworzenia oraz funkcjonowania start-up-ów. Szczególny nacisk na wykorzystanie technologii oraz zastosowanie metodyk prowadzenia projektów IT. Stworzenie możliwości poznania procesu tworzenia, prowadzenia oraz finansowania start-up'u.
Ponadto zaprezentowane zostaną na zajęciach metody zarządzania zespołem, prowadzenia projektów IT, diagnozowania oczekiwań rynku i tworzenia nowych produktów oraz interpretowania badań społecznych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu
i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
- potrafi opracować analizę szans i zagrożeń rynku,
- zna podstawowe techniki prowadzenia badań społecznych,
- potrafi stworzyć start-up. Zna praktyczne aspekty tworzenia firmy
z wykorzystaniem nowych technologii,
- jest w stanie rozpoznać i zinterpretować zapotrzebowanie rynku w zakresie
nowatorskich usług i produktów,
- praktycznie stosuje techniki i narzędzia wspomagające rozwój start-up'u,
- samodzielnie wyznacza cele i prowadzi prace zespołu projektowego.
Kryteria oceniania
Kryteria
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
.
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
.
4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu.
3.5 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu.
3.0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu.
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu.
Metody
Praca pisemna na zaliczenie.
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
G. Kawasaki Sztuka rozpoczynania 2.0, Gliwice 2016
B. Roth Nawyk osiągania, Łódź 2016
J. Tidwell Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe, Gliwice 2012
G. Ritzer Makdonaldyzacja społeczeństwa, Warszawa 2012
S.Blank, B.Dorf, Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku, Gliwice 2013
Ch. Guillebeau, Niskobudżetowy startup. Zyskowny biznes i życie bez frustracji, Gliwice 2012
M. Cichoń, M. Cisek, K. Czopek, A. Dejnaka, J. Dudzic, M. Dutko, Biblia e-biznesu (ebook),Gliwice 2013
K. Mikołajczyk, D. Nawojczyk, Start-up po polsku. Jak założyć i rozwinąć dochodowy e-biznes,Gliwice 2013
David Delaney, New Business Networking, Poznań 2013.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: