Systemy medialne krajów europejskich 16-SMKE-11
Zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami i modelami systemów medialnych państw europejskich, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań obowiązujących w Unii Europejskiej. Prezentacja modeli systemów medialnych na przykładzie konkretnych rozwiązań przyjętych w wybranych krajach europejskich. Biegłość w posługiwaniu się przedmiotową terminologią.
Student uczestniczący w zajęciach powinien posiadać podstawową wiedzę na temat teorii komunikacji, kultury i etyki komunikacji oraz wiedzę na temat komunikacji masowej i publicznej. Powinien wykorzystywać technologie informatyczne na poziomie podstawowym. Student potrafi wyszukiwać i tworzyć informacje, a także współpracować w grupie.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Ma usystematyzowaną wiedzę o przemianach historycznych, kulturowych oraz komunikacyjnych, które ukształtowały systemy medialne w Europie;
Orientuje się w strukturze europejskich systemów medialnych;
Docenia znaczenie języka jako podstawowego narzędzia komunikacji i wiedzy o kulturze dla utrzymania oraz rozwoju prawidłowych więzi w społeczeństwie; odnosi zdobytą wiedzę do projektowania działań zawodowych;
Wykorzystuje wiedzę z zakresu komunikacji międzykulturowej, interpersonalnej oraz masowej w celu budowania wspólnot multikulturowych;
Zna kulturowe, językowe, literackie, historyczne, polityczne oraz religijne źródła kultury europejskiej. Ma wiedzę o miejscu komunikacji europejskiej w systemie nauk oraz o jej przedmiotowych i metodologicznych powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi;
Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych
w komunikacji międzyludzkiej.
Kryteria oceniania
Praca własna studenta. Przygotowanie prezentacji na zadany temat
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Dobek-Ostrowska B. [red.] (2007), Media masowe na świecie. Modele systemów medialnych i ich dynamika rozwojowa, Wrocław.
Hallin D., Mancini P. (2007), Systemy medialne. Trzy modele mediów i polityki w ujęciu porównawczym, Kraków.
Dobek-Ostrowska B. [red.] (2002), Transformacja systemów medialnych w krajach Europy Srodkowo-Wschodniej po 1989 roku, Wrocław.
Wachowski J. [red.] (2004), Systemy, procesy, struktury: praktyczne i teoretyczne aspekty nauki o komunikowaniu, Poznań.
Oniczczuk Z., Gierul M. (2007), Mało znane systemy medialne, Sosnowiec.
Sokołowski M. (2007), Media w Polsce. Pierwsza władza IV RP, Warszawa.
Adamowski J. (2006), Czwarty stan. Media masowe w pejzażu społecznym Wlk. Brytanii, Wartszawa.
Mrozowski M. (2001), Media masowe, Warszawa.
Kowalski T., Jung B. (2006), Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: