Seminarium licencjackie 16-SLKEUR-22
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Założenia warsztatowo – metodologiczne i typy prac licencjackich
Wybór tematu pracy, oraz ogólne założenia dotyczące konstrukcji pracy
Plan pracy – metody tworzenia i zadania
Kwerenda biblioteczna – metody i zadania
Kwerenda archiwalna – metody i zadania
Analiza i interpretacja materiałów źródłowych – zasady sztuki
Analiza krótkich prac pisemnych i sposobów ich prezentacji przez studentów
Bibliografia i przypisy – zasady tworzenia i zapisu
Opracowanie tez pracy, głównych założeń i celów
Uzupełnienie wstępu i praca nad zakończeniem
Doskonalenie sztuki prezentacji i warsztatu pisarskiego – uwagi ogólne
Omawianie fragmentów prac licencjackich, indywidualne konsultacje, ćwiczenie sposobu prezentacji
W cyklu 2022/SL:
|
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Ogólnie: Student uczestniczący w zajęciach powinien wykorzystywać technologie informatyczne na poziomie podstawowym. Student powinien umieć wyszukiwać i tworzyć informacje, a także współpracować w grupie. | W cyklu 2022/SL:
a) w zakresie wiedzy:
Student/ka:
- zna kulturowe i historyczne źródła kultury europejskiej,
- zna kluczowe dla cywilizacji zachodniej przemiany kulturowe, historyczne, społeczne i gospodarcze,
b) w zakresie umiejętności:
Student/ka:
- potrafi wykrywać proste zależności pomiędzy procesami historycznymi, kulturowymi i komunikacyjnymi,
- potrafi formułować własne opinie i wyrażać je w mowie i piśmie,
- potrafi używać podstawowych narzędzi cyfrowych,
c) w zakresie kompetencji społecznych:
Student/ka:
- jest gotów/gotowa do poszerzania swoich horyzontów poznawczych.
Wymagania wstępne wynikają z realizacji programu studiów, w tym przedmiotów: warsztat z edytorstwa, wstęp do retoryki, historia kultury europejskiej, edukacje informacyjne i źródłowe.
|
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2022/SZ: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
W cyklu 2020/SL: - podanie zasad pisania pracy licencjackiej i warsztatu badawczego
- wprowadzenie w zagadnienia dotyczące historii i kultury w odniesieniu do integracji europejskiej
- zapoznanie z historią i kulturą polityczną polski w kontekście europejskim | W cyklu 2022/SL: Podstawowym celem seminarium jest zapoznanie studentek i studentów z metodologią badań w pracy licencjackiej oraz przygotowanie pracy dyplomowej.
|
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka:
ma pogłębioną wiedzę dotyczącą procesów integracji europejskiej
zna i rozumie terminologię wprowadzaną podczas zajęć, potrafi się nią posługiwać w swobodny sposób
posiada wiedzę szczegółową dotyczącą wyznaczników pracy naukowej oraz zasad jej pisania
zna wpływ mediów, oraz jest świadomy ich roli w kształtowaniu opinii publicznej oraz w procesach kulturotwórczych
potrafi umiejętnie prezentować siebie, swoje stanowisko, posługując się logiczną i wyważoną argumentacją, zarówno w formie pisemnej jak i ustnej
Kryteria oceniania
Oceny formujące i podsumowujące
Przygotowanie pracy licencjackiej
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Oliver P., Jak pisać prace uniwersyteckie: poradnik dla studentów, przekład
i posłowie J. Piątkowska, Kraków 1999
Pułło A., Prace magisterskie i licencjackie. Wskazówki dla studentów, Warszawa 2000
Dodatkowo, każdy uczestnik seminarium na podstawie zdobytej wiedzy i po konsultacji z prowadzącym samodzielnie zestawia literaturę, zgodnie z wybranym obszarem pracy licencjackiej
W cyklu 2022/SL:
- J. Depo, Poradnik licencjata: jak napisać pracę licencjacką?, Zeszyt Naukowy 2007, 1, s. 76-87. Pozostała literatura w zależności od wybranych tematów prac licencjackich. |
Uwagi
W cyklu 2022/SL:
--- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: