Regionalizm 16-RPK-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2021/SL: |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student / studentka:
- zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu treści kształcenia,
- zna i rozumie wybrane fakty, zjawiska i procesy z zakresu problemów regionalizmu Wielkopolski oraz subregionu gnieźnieńskiego,
- zna i rozumie historyczne oraz kulturowe źródła tożsamości regionalnej Wielkopolski,
- ma podstawową wiedzę na temat dziedzictwa kulturowego regionu,
- potrafi prowadzić dyskusję na temat poznanych zagadnień regionalizmu,
- jest gotów / gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec przyswajanej wiedzy, wykazuje się otwartością na nowe rozwiązania,
- jest gotów / gotowa do podnoszenia swoich kompetencji, rozumie konieczność
i potrzebę rozwoju zawodowego.
Kryteria oceniania
Warunki zaliczenia przedmiotu:
- obecność na zajęciach,
- przygotowanie referatów w formie prezentacji,
- ocena pozytywna z egzaminu,
Elementy mające wpływ na ocenę końcową:
- aktywność,
- przygotowanie do zajęć,
- znajomość literatury przedmiotu.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.5 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.0 - zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Bartkowski S., Najkrótsza historia Wielkopolski, Poznań 1999.
Bieniada R., Regionalizm i regionalizacja w definicji. Wybrane problemy
teoretyczne, Kwartalnik Naukowy OAP UW „e-Politikon”, 2013, 6,
s. 281-299.
Brancz A., Wielkopolska jako region etnograficzny, Poznań 1996.
Centra i peryferie, red. Janusz Tazbir, Łomża 1999.
Dobosz J. (red.), Dzieje Gniezna. Pierwszej stolicy Polski, Gniezno 2016.
Grzela J., Region, regionalizm, regionalizacja - wybrane aspekty teoretyczne, Studia i materiały. Miscellanea Oeconomicae, 2011, 15, 1, s. 11-27.
Kowalczyk R., Czasopisma regionalistyczne w Wielkopolsce, Opole 2014.
Region, regionalizm - pojęcia i rzeczywistość, red. Kwiryna Handtke, Warszawa 1993
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: