Promocja kultury 16-PKU-11
W ramach ćwiczeń studentki i studenci zapoznają się z:
1. Terminologią i teoretycznymi zasadami skutecznej promocji na poziomie podstawowym
2. Narzędziami promocji kultury
3. Promocją kultury na poziomie regionalnym – Urząd Marszałkowski w Poznaniu
4. Promocją w dużej instytucji kultury – Centrum Kultury „Zamek” w Poznaniu lub Muzeum Narodowe w Poznaniu
5. Działaniami promocyjnymi w „Bramie Poznania ICHOT”
6. Promocją instytucji o charakterze mieszanym (muzeum, placówka naukowa i biblioteka) – Biblioteka Kórnicka PAN
7. Aktywną promocją na przykładzie małego muzeum – Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU studentka lub student:
- zna i potrafi się posługiwać podstawową terminologią z zakresu promocji kultury oraz zna i rozumie zasady, którymi rządzi się skuteczna promocja produktu kultury
-
- zna i potrafi się posługiwać podstawowymi narzędziami, które służą promocji produktu kultury
- zna kierunki działań oraz narzędzia stosowane do osiągnięcia zamierzonych celów, którymi posługuje się Departament Kultury Urzędu Marszałkowskiego do promocji regionu na przykładzie Wielkopolski
- zna zasady organizacyjne działania komórki powołanej do działań promocyjnych w dużej instytucji kultury, kierującej swoją ofertę do odbiorców o różnych preferencjach kulturalnych (Centrum Kultury Zamek w Poznaniu lub Muzeum Narodowe lub Muzeum Zamkowe w Malborku)
- ma rozeznanie w sferze promocji w przypadku instytucji łączącej w swoim działaniu nowoczesne techniki multimedialne i klasyczne imprezy kulturalne na przykładzie Bramy Poznania ICHOT
- zna specyfikę działań promocyjnych w instytucji o charakterze kulturalno-naukowym na przykładzie Biblioteki PAN w Kórniku
- ma wyobrażenie o działaniach promocyjnych w mniejszej, profilowanej tematycznie instytucji kultury na przykładzie Muzeum Początków Państwa polskiego w Gnieźnie
Kryteria oceniania
Do uzyskania zaliczenia z ćwiczeń wymagana jest obecność na zajęciach i aktywny w nich udział oraz wykonanie prezentacji z projektem programu promocyjnego dla wskazanej instytucji kultury
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
- bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
- dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
- dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
- dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
- dostateczny (dst; 3,0): minimalny, aprobowany poziom wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
- niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Literatura
- D. Batorski, M. Filiciak, J.M. Zając, Znaczenie internetu w promocji i dystrybucji treści kultury:
http://cejsh.icm.edu.pl/cejsh/element/bwmeta1.element.desklight-3967d158-37a7-452e-89e0-4d6f782a9400
- S. Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Warszawa 2016
- M. Gębarowski, Nowoczesne formy promocji, Rzeszów 2007:
https://www.academia.edu/5086618/Nowoczesne_formy_promocji
- K. Łopaciński, Skuteczność promocji internetowej. Pomiar i technologia informacyjna, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2015
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: