Przygotowanie do praktyk zawodowych 16-PDPN-11
1. Studenckie praktyki zawodowe:
• cele, program i czas trwania praktyk,
• organizacja i zasady odbywania praktyk,
• rola pełnomocnika ds. praktyk studenckich,
• prawa i obowiązki praktykanta/praktykantki,
• regulamin praktyk,
• rola praktyk zawodowych w cyklu edukacyjnym na studiach wyższych.
2. Organizator studenckich praktyk zawodowych:
• wybór organizatora praktyk,
• zasady komunikowania się z zakładem pracy,
• charakterystyka zakładów pracy współpracujących z IKE UAM w zakresie organizacji studenckich praktyk zawodowych.
3. Podstawy bezpieczeństwa i higieny pracy w miejscu odbywania studenckich praktyk zawodowych:
• przepisy wewnętrzne zakładu pracy,
• Kodeks Pracy,
• Obwieszczenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2003 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. z 2003 r. nr 169, poz. 1650 z późniejszymi zmianami),
• rola Państwowej Inspekcji Pracy,
• portale internetowe poświęcone BHP,
• ubezpieczenie praktykanta,
• wypadek podczas realizacji praktyk.
4. Praktyki a planowanie kariery zawodowej przez studenta/studentkę komunikacji europejskiej:
• absolwent/ka komunikacji europejskiej na rynku pracy,
• planowanie kariery zawodowej - metody i narzędzia,
• Biuro Karier UAM,
• sesje doradztwa zawodowego.
W cyklu 2021/SL:
1. Studenckie praktyki zawodowe: 2. Organizator studenckich praktyk zawodowych: 3. Podstawy bezpieczeństwa i higieny pracy w miejscu odbywania studenckich praktyk zawodowych: 4. Praktyki a planowanie kariery zawodowej przez studenta/studentkę komunikacji europejskiej: |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- zna i rozumie cele oraz zadania praktyk zawodowych, zasady ich organizacji i realizacji oraz warunki zaliczenia,
- zna i rozumie podstawowe przepisy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym odpowiednie procedury związane z wystąpieniem wypadku podczas realizacji praktyk zawodowych,
- potrafi nawiązać kontakt z zakładem pracy, przeprowadzić rozmowę na temat organizacji praktyk zawodowych,
- potrafi samodzielnie uzupełnić dokumentację potwierdzającą odbycie praktyk zawodowych,
- potrafi planować działania zawodowe, jest świadomy/a swoich mocnych i słabych stron, analizuje i wyjaśnia podstawowe problemy związane z miejscem odbywania praktyk zawodowych,
- jest gotów/gotowa do podjęcia i prawidłowej realizacji praktyk zawodowych, wykonywania działań zleconych przez organizatora praktyk.
Kryteria oceniania
Studenci/studentki są zobowiązani/zobowiązane do obecności na zajęciach, w tym do udziału w indywidualnej sesji doradczej. Są zobligowani/zobligowane do zaliczenia zadania praktycznego realizowanego w ramach zajęć. Ich wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia zostaną zweryfikowane poprzez kolokwium ustne.
Elementy oceny końcowej:
• kolokwium (ustne) – 50%
• zadanie praktyczne (mapa myśli) – 50%
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5)
dobry (db; 4,0)
dostateczny plus (+dst; 3,5)
dostateczny (dst; 3,0)
niedostateczny (ndst; 2,0)
Praktyki zawodowe
Po zaliczeniu przedmiotu studenci/studentki mogą przystąpić do realizacji praktyk zawodowych (180 godzin w semestrze II, 180 godzin w semestrze IV).
Literatura
‒ Canfield J., Chee P., Coaching dla zwycięzców. Sprawdzone techniki urzeczywistniania marzeń i osiągania trudnych celów, Poznań 2014.
‒ Niermayer R., Umiejętności osobiste. Jak je rozwinąć i wykorzystać w pracy?, Warszawa 2009.
‒ Suchar M., Kariera i rozwój zawodowy, Gdańsk 2003.
W cyklu 2021/SL:
‒ Canfield J., Chee P., Coaching dla zwycięzców. Sprawdzone techniki urzeczywistniania marzeń i osiągania trudnych celów, Poznań 2014. ‒ Niermayer R., Umiejętności osobiste. Jak je rozwinąć i wykorzystać w pracy?, Warszawa 2009. ‒ Suchar M., Kariera i rozwój zawodowy, Gdańsk 2003. |
Uwagi
W cyklu 2021/SL:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: