Organizacja i zarządzanie eventami 16-OZE-11
1. Podstawy teorii organizacji i zarządzania eventami
2. Bezpieczeństwo eventów w teorii i w praktyce oraz prawne aspekty organizacji wydarzeń
3. Komunikacja w organizacji i zarządzaniu eventami – zarządzanie projektem
4. Planowanie i organizacja wydarzenia – diagnoza
5. Komunikacja w organizacji i zarządzaniu eventami – zarządzanie projektem
6. Planowanie budżetu, rozliczanie imprezy i współpraca z otoczeniem
7. Internet i social media w eventach
8. Projektujemy – planujemy i organizujemy wydarzenie
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student potrafi znaleźć skuteczne sposoby rozwiązywania problemów w przypadku zagrożenia bezpieczeństwa i życia ludzkiego, z uwzględnieniem prawnych aspektów organizacji eventów
Student potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą zasad organizacji eventów, zarządzania nimi, planowania działań, finansowania działań, promocji działań, zarządzania ludźmi
Student wie jak zdefiniować i wyjaśnić podstawowe pojęcia z zakresu organizacji i zarządzania
Student potrafi zaplanować obsługę logistyczną nowego przedsięwzięcia
Literatura
• R. Caillois, Gry i ludzie, Oficyna Wydawnicza Volumen, Warszawa 1997.
Ludyczny wymiar kultury, red. J. Grad, H. Mamzer, Wydaw. Naukowe UAM, Poznań 2004.
• J. Huizinga, Homo ludens, Zabawa jako źródło kultury, Czytelnik, Warszawa 1998.
• J. Grad, U. Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu, Poznań 1996.
• Ustawa Sejmowa, "Ustawa z 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych", Ustawa Sejmowa, "Ustawa z 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej".
• W. Kotowski, B. Kurzępa, Bezpieczeństwo imprez masowych. Komentarz do ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych, Warszawa 2012.
• Chrisidu-Budnik, J. Korczak, A. Pakuła, J. Supernat, Nauka organizacji i zarządzania, Wrocław 2005.
• E. M. Cenker, Public Relations, Poznań 2007.
• W. Jabłoński, Kreowanie informacji - Media Relations, Warszawa 2007.
• Diagnoza w kulturze, „Kultura Współczesna”, 2016, nr 5.
• E. Kołowacik, M. Żmijska, Myślenie projektowe (Design Thinking ) z Klasą, https://www.szkolazklasa.org.pl/wp-content/uploads/2016/11/myslenie_projektowe_design_thinking_z_klasa_mala_wersja_1.pdf, (dostęp 14.03.2017).
• Z. Hołda, J. Hołda, D. Ostrowska, Prawne podstawy działalności kulturalnej, Warszawa, 2005.
• M. Pawlak, Zarządzanie projektami, Warszawa, 2014.
• Projekty kulturalne - krok po kroku, red. M. Maziarka, G. Wiatr, Warszawa, 2005.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: