Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych 16-OIWK-11
Treści programowe dla zajęć:
1. Podstawowe pojęcia i problemy z zakresu organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych
2. Etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych
3. Koncepcja, cele i rezultaty
4. Pozyskiwanie środków finansowych i planowanie budżetu
5. Działania promocyjne
6. Organizacja imprez i wydarzeń kulturalnych w praktyce. Projekt studencki
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Sylabus zajęć
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Zgodnie z sylabusem:
a) w zakresie wiedzy:
- zna i rozumie podstawową terminologię z zakresu treści kształcenia
- zna i rozumie podstawy prawne organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych w Polsce
- zna i rozumie rolę, zadania oraz obowiązki organizatora imprez i wydarzeń kulturalnych
- zna poszczególne etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych
- zna i rozumie metody wypracowywania koncepcji wydarzeń
- zna i rozumie metody wyznaczania celów
- zna wybrane źródła finansowania imprez i wydarzeń kulturalnych
- zna i rozumie metody promocji imprez i wydarzeń kulturalnych
b) w zakresie umiejętności:
- potrafi scharakteryzować poszczególne etapy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych
- potrafi przeprowadzić identyfikację pomysłu z potrzebami społecznymi
- potrafi określić i scharakteryzować grupę docelową imprez i wydarzeń kulturalnych
- potrafi opracować harmonogram działań, które należy podjąć, aby prawidłowo zorganizować imprezę i wydarzenie kulturalne
- potrafi wypełnić wniosek/przygotować pismo o dofinansowanie imprezy i wydarzenia kulturalnego
- potrafi opracować budżet imprezy i wydarzenia kulturalnego
- potrafi opracować plan promocji imprezy i wydarzenia kulturalnego
- potrafi promować przedsięwzięcie w mediach tradycyjnych i cyfrowych (w zakresie podstawowym)
- potrafi zrealizować imprezę i wydarzenie kulturalne na skalę lokalną
c) w zakresie kompetencji społecznych:
- jest gotów / gotowa do przyjmowania postawy krytycznej wobec przyswajanej wiedzy, rozumie potrzebę ustawicznego rozwoju osobistego i zawodowego
- jest gotów / gotowa do podejmowania pracy w grupie przy organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych
Kryteria oceniania
Osoby studiujące są zobligowane do:
a) realizacji projektu, którego efektem będzie wydarzenie kulturalne o zasięgu lokalnym
b) przygotowania dwóch prezentacji multimedialnych
c) przygotowania wniosku grantowego
d) przygotowania plakatu z najważniejszymi zasadami organizacji imprez i wydarzeń kulturalnych
e) znajomości wskazanej literatury
f) obecności na zajęciach (dopuszczalna jest jedna nieobecność, każda kolejna wpływa na ocenę końcową; nie dot. nieobecności usprawiedliwionych zaświadczeniem lekarskim)
Elementy oceny końcowej:
a) projekt – 40%
b) prezentacje multimedialne – 10%
c) wniosek grantowy (praca pisemna) - 30%
d) plakat – 20%
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Praktyki zawodowe
Nie
Literatura
a) obowiązkowa:
- S. Czarnecki, Nowa widownia. O promocji w kulturze, Warszawa 2016.
- J. Grad, Badanie a diagnozowanie uczestnictwa w kulturze, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 17-30.
- J. Grad, U. Kaczmarek, Organizacja i upowszechnianie kultury w Polsce. Zmiany modelu. Skrypt dla studentów kulturoznawstwa, Poznań 2005.
- M. Maziarka, G. Wiatr, P. Florjanowicz i in., Projekty kulturalne - krok po kroku, Warszawa 2005.
- S. Parszowski, A. Kruczyński, Imprezy masowe. Organizacja, bezpieczeństwo, dobre praktyki, Warszawa 2015.
- A. Skórzyńska, Do zastosowania? Teoretyzowanie a diagnozowanie kultury, „Kultura Współczesna” 2016, nr 5, s. 43-62.
b) uzupełniająca:
- E. Jankowska, Działaj w przestrzeni! Jak zorganizować wydarzenie w przestrzeni publicznej w Warszawie, Warszawa 2013.
- K. Sikorska (red.), Poradnik metodyczny. Edukacja kulturowa, Poznań 2016.
Uwagi
W cyklu 2023/SZ:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: