Nowe narzędzia komunikacyjne 16-NNK-11
Zastosowanie wiedzy na temat różnorodnych technologii komunikacji.
Praktyczne zastosowanie internetu w kulturze współczesnej.
Serwisy społecznościowe i powiązane z nimi komunikatory.
Media służące wyszukiwaniu oraz gromadzeniu i rozpowszechnianiu wiedzy.
Nowe narzędzia komunikacyjne jako narzędzie do komunikacji z wybranymi grupami odbiorców.
Omówienie najpopularniejszych komunikatorów i ich specyfiki.
Wspólne cechy komunikatorów.
Przyczyny korzystania z wybranych narzędzi komunikacji.
Cechy demograficzne wybranych narzędzi komunikacji.
Rozwój technologii a liczba pojawiających się nowych narzędzi komunikacji.
Kwestia prywatności w wybranych komunikatorach.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2020/SZ: | W cyklu 2019/SZ: |
Efekty kształcenia
Umiejętność wyszukiwania nowych technologii komunikacyjnych i ich praktycznego zastosowania.
Możliwość określenia cech demograficznych narzędzia komunikacji i ocena jego potencjału w dotarciu do wybranych grup odbiorców.
Tworzenie strategii komunikacji w oparciu o wybrane narzędzia komunikacji.
Wykorzystanie potencjału narzędzi komunikacji w przekazywaniu wiedzy.
Kryteria oceniania
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy.
Literatura
Belting, H., Antropologia obrazu. Szkice do nauki o obrazie, tłum. M. Bryl, Kraków 2007.
Burgess, J., Green, J., YouTube. Wideo online i kultura uczestnictwa, tłum. T. Płudowski, Warszawa 2011.
Certeau de, M., Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, tłum. K. Thiel-Jańczuk, Kraków 2008.
Frankowski, P., Juneja, A., Serwisy społecznościowe. Budowa, administracja i moderacja, Helion, 2009.
Fiske, J., Zrozumieć kulturę popularną, tłum. Katarzyna Sawicka, Kraków 2010.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa 2007.
M. Kamińska, Niecne memy. Dwanaście wykładów o kulturze Internetu, Poznań 2011.
Keen A., Kult amatora. Jak internet niszczy kulturę, tłum. M. Bernatowicz, K. Topolska-Ghariani, Warszawa 2007.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: