Negocjacje 16-N-11
Głównym celem jest wyposażenie słuchacza w znajomość najważniejszych koncepcji dotyczących wywierania wpływu na ludzi, typów i technik negocjacji oraz osiągania zamierzonego celu (lub kompromisu). Praktyczny wymiar przedmiotu przejawia się w możliwości wykorzystania nabytej wiedzy zarówno w zarządzaniu, jak i w szeroko rozumianym handlu i marketingu. Słuchacz zdobywa wiedzę na temat przygotowania procesu negocjacji, składającego się z rozpoznania i odpowiedniego oceniania pozycji negocjacyjnej (własnej i opozycyjnej), budowaniu strategii (określaniu celów), stosowanych technik perswazyjnych i manipulacyjnych oraz obrony przed takimi technikami.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student:
Student zna kluczowe strategie komunikacyjne i ich kontekst kulturowo społeczny. Ma wiedzę na temat różnego typu znaków kultury w kontekście synchronicznym i diachronicznym;
Poprawnie stosuje poznaną terminologię z zakresu komunikacji i kultury. Ma przekonanie o wadze zachowania się w sposób profesjonalny w kontekście etycznym i międzykulturowym;
Jest świadomym uczestnikiem i kreatorem kultury. Sprawnie zarządza konfliktem na poziomie komunikacji werbalnej;
Zna i rozumie komunikacyjne podstawy kultury. Ma wiedzę o rodzajach komunikacji i o rządzących nimi prawidłowościach.
Kryteria oceniania
Oceny formujące i podsumowujące
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Lunden B., Rosell L. (2006), Techniki negocjacji, Gdańsk.
Dawson R. (1999), Sekrety udanych negocjacji, Poznań.
Słaboń A. (1995), Konflikt społeczny i negocjacje, Kraków
Rządca R., Wujec P. (1998), Negocjacje, Warszawa.
Dawson R. (2008), Sekrety podejmowania trafnych decyzji, Warszawa.
Rządca R., Wujec P. (2003), Negocjacje w interesach: jak negocjują organizacje, Warszawa.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: