Marketing w kulturze 16-MWK-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Literatura
Literatura podstawowa:
Philip Kotler, Kevin Lane Keller, Marketing, red. Bogna Pilarczyk i Henryk Mruk, przekład Marek Zawiślak i Jacek Środa, Rebis, Poznań 2012 lub wydanie nowsze
Krzysztof Kaleta, Marketing kultury i jego specyfika, Marketing i Rynek, nr 10/2003, s. 14-20
http://www.houseofknowledge.pl/upload/file/Kaleta_Marketing_kultury_artykul.PDF
Kultura a rozwój, red. Jerzy Hausner, Anna Karwińska, Jacek Purchla, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2011, w tym szczególnie: Jan Strycharz, Organizacje sektora kultury a rozwój; Krzysztof Broński, Marketing dziedzictwa kulturowego.
http://mck.krakow.pl/images/upload/Dziedzictwo/Wydarzenia/Kultura_a_rozwoj_podrecznik.pdf
Zarządzanie w instytucjach kultury, red. Łukasz Wróblewski, CeDeWu, Warszawa 2014, w tym szczególnie rozdziały 2-3; 6-8.
Aktywna Biblioteka. Miejsce promocji kultury, dokument elektroniczny
https://www.biblioteki.org/repository/PLIKI/DOKUMENTY/PODRECZNIKI/Specjalistyczne/Miejsce_promocji_kultury.pdf
Łukasz Wróblewski, Strategie marketingowe w instytucjach kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2012.
Magdalena Sobocińska, Zachowania nabywców na rynku dóbr i usług kultury, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2008.
Literatura uzupełniająca:
Barbara Jedlewska, Marketing w działalności podmiotów kultury – aktualne wyzwania, problemy i doświadczenia, „Zarządzanie w kulturze”, t. 7, 2006, s. 95 - 105.
http://www.ejournals.eu/sj/index.php/ZwK/article/view/46/53
Gerald Matt, Muzeum jako przedsiębiorstwo. Łatwo i przystępnie o zarządzaniu instytucją kultury, współpraca, opracowanie polskiej wersji i wstęp Hanna Wróblewska, przeł. Andrzej Wajs, Aletheia, Warszawa 2006.
Marketing usług turystycznych, red. Danuta Dudkiewicz, wyd. II, AlmaMer Wyższa Szkoła Ekonomiczna, Warszawa 2009, ss. 278.
Milena Dragićević-Šešic, Branimir Stojković, Kultura. Zarządzanie, animacja, marketing, przekł. Joalanta Ambroziak, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
Ekonomika kultury. Od teorii do praktyki, red. Bohdan Jung, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2011.
Józef Kargul, Upowszechnianie, animacja, komercjalizacja kultury. Historia, idee, praktyki. Podręcznik akademicki, PWN, Warszawa 2012.
Dorota Ilczuk, Ekonomika kultury, PWN, Warszawa 2012.
David Throsby, Ekonomia i kultura, przeł. Olga Siara, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2010.
Ekonomia kultury. Przewodnik krytyki politycznej, red. zespół Wydawnictwa Krytyka Polityczna, Wydawnictwo Krytyki Politycznej, Warszawa 2010.
Ruth Towse, Ekonomia kultury. Kompendium, przekł. Horacy Dębowski, Karol Lew Pogorzelski, Łukasz Marcin Skrok, Narodowe Centrum Kultury, Warszawa 2011.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: