Metodologia komunikacji i badań interdyscyplinarnych 16-MKB-11
Opis treści kształcenia.
Wprowadzenie w terminologię i problematykę interdyscyplinarności.
Przybliżenie problematyki płaszczyzn badań interdyscyplinarnych.
Scharakteryzowanie sposobów klasyfikacji nauk.
Przybliżenie problemów metodologicznych i teoretycznych badań interdyscyplinarnych.
Omówienie ewentualnych zastosowań perspektywy interdyscyplinarnej we własnych działaniach poznawczych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- wyjaśnić podstawowe terminy i pojęcia związane z interdyscyplinarnością nauki
- omówić różne płaszczyzny interdyscyplinarności
- zrozumieć podstawowe problemy klasyfikacji nauk
- zrozumieć warunki metodologiczne i teoretyczne badań interdyscyplinarnych
- zastosować poznaną wiedzę do ujmowania własnych działań poznawczych w sposób interdyscyplinarny
Kryteria oceniania
Egzamin ustny
Praktyki zawodowe
------
Literatura
S. Wierzchosławski, Wielodyscyplinarność i interdyscyplinarność statystycznych badań zjawisk społecznych, w: Studia Demograficzne 1(155), 2009
E. Geblewicz, T. Kotarbiński, Z. Kowalewski, W. Osińska (red.), Problemy epistemologii pragmatycznej, Wrocław 1972.
W. Krajewski, W. Strawiński (red.), O uniwersalności i jedności nauki, Warszawa 1993.
L. Nowak, O skrytej jedności nauk społecznych i przyrodniczych, w: Nauka, nr 1, 1998.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: