Moduł obowiązkowy do wyboru II "Warsztaty tematyczne" (3): Centra i peryferie Europy 16-MFWTCC-11
Treści programowe dla zajęć/przedmiotu:
Symbol EU dla zajęć/przedmiotu
Wprowadzenie do przedmiotu. KW_01
Centra i peryferia Europy na przestrzeni dziejów KW_02. KW_03
Nowe centra administracyjne i kulturowe w ujęciu kontynentalnym i regionalnym. KW_02, KW_03
Wielokulturowość peryferii egzemplifikacje KW_03, KU_08
Monocentryczny i policentryczny model instytucji życia społecznego i ognisk kultury KW_01,KK_01
Centra i peryferie regionów KW_01. KW_03, KU_08
Wielkopolska jako region wielokulturowy. KU_08,KW_02
Peryferia bogactwem słynące KW_04, KK_01;.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
1. Efekty kształcenia (EK) dla modułu i odniesienie do efektów kształcenia (EK) dla kierunku studiów
Symbol EK dla modułu zajęć/przedmiotu Po zakończeniu modułu
i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka: Symbole EK dla kierunku studiów
K_W01 zna na poziomie zaawansowanym terminologię i teorie dotyczące mniejszości narodowych w regionie. P6_W
K_W02 zna kulturowe, historyczne, polityczne i religijne determinanty kształtowania regionów P6U_W
K_W03 wykrywać proste zależności pomiędzy procesami kulturowymi, historycznymi i komunikacyjnymi tych grup narodowych P6_W
K_W06 wykrywać proste zależności pomiędzy procesami kulturowymi, historycznymi i komunikacyjnymi w regionach Europy P6_W
K_U08 prowadzić dyskusję na temat grup etnicznych w Wielkopolsce P6_U
K_K01 jest gotów do ustawicznego rozwoju zawodowego i osobistego P6_K
Kryteria oceniania
Zalicznie ustne z oceną.
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0)
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Praktyki zawodowe
zajęcia mają charakter warsztatu
Literatura
- Brencz A., Wielkopolska jako region etnograficzny, Poznań 1996.
- Ferguson N, Cywilizacja Zachód i reszta świata, Warszawa 2011.
‒ Centra i peryferie, red. Janusz Tazbir, Łomża 1999.
- Konieczka-Śliwińska D., Regionalizm w polskiej refleksji dydaktyczno – historycznej, T I, cz. 1 Lata 1918-1939, Poznań 2020.
- Region, regionalizm - pojęcia i rzeczywistość, red. Kwiryna Handtke, Warszawa 1993.
- Szczepański J., Wizje naszego czasu, Warszawa 1995.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: