Moduł fakultatywny II "Mikrohistorie" (1) czyli opowieści ze światów przeżywanych 16-MFMHAA-11
Studentki i studenci poznają cykl tzw. małych historii oraz nauczą się tworzenia opowieści oddolnych, zaczerpniętych ze „światów przeżywanych” (mikrohistoria jako praktyka historiograficzna).
Zakres tematyczny przedmiotu:
1. Metody prowadzenia badań mikrohistorycznych
2. Mikrohistorie jako praktyka historiograficzna
3. Opowieści ze światów przeżywanych
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- zna i rozumie metody prowadzenia badań mikrohistorycznych,
- zna i rozumie mikrohistorię jako praktykę historiograficzną,
- potrafi wykrywać proste zależności pomiędzy procesami kulturowymi, historycznymi, społecznymi,
- potrafi prowadzić dyskusję, wyrażać opinie na temat poznawanych mikrohistorii,
- potrafi pisać i redagować teksty opisujące wybrane mikrohistorie,
- jest gotów/gotowa do prowadzenia w stopniu podstawowym badań mikrohistorycznych.
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Elementy oceny końcowej:
• esej – 70%
• prezentacja multimedialna – 30%
Praktyki zawodowe
-
Literatura
- E. Domańska, Mikrohistorie. Spotkania w międzyświatach, Poznań 2005.
- C. Ginzburg, Ser i robaki. Wizja świata pewnego młynarza z XVI w., Warszawa 1989.
- E. le Roy Ladurie, Montaillou. Wioska heretyków 1294-1324, Czerwonak 2014.
W cyklu 2022/SL:
- E. Domańska, Mikrohistorie. Spotkania w międzyświatach, Poznań 2005. |
Uwagi
W cyklu 2022/SL:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: