Lokalne projekty twórcze 16-LPTW-11
Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych w zakresie realizacji projektów w środowisku lokalnym.
Treści programowe:
1. Animator/ka kultury w społeczności lokalnej
2. Projekt w społeczności lokalnej
3. Metody pracy projektowej
4. Projektowe inspiracje
5. Lokalny projekt twórczy
6. Atlas Dobrych Wspomnień
W ramach przedmiotu zostanie zrealizowany projekt, którego efektem będzie publikacja elektroniczna.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU student/ka:
- zna i rozumie rolę animatora/ki kultury w zaspokojeniu potrzeb kulturalnych społeczności lokalnej,
- zna i rozumie pojęcie projektu lokalnego oraz etapy jego realizacji,
- zna i rozumie podstawowe metody pracy projektowej,
- potrafi zaplanować projekt skierowany do społeczności lokalnej,
- potrafi przygotować prezentację na temat projektu,
- potrafi prowadzić dyskusję dot. projektu,
- potrafi przygotować publikację elektroniczną,
- jest gotowa/jest gotów do poszukiwań nowatorskich metod animowania społeczności lokalnej,
- jest gotowa/jest gotów do przeprowadzenia prostego projektu skierowanego do społeczności lokalnej.
Kryteria oceniania
Studenci/ki są zobligowani/e do przygotowania prezentacji multimedialnej oraz realizacji projektu.
Elementy oceny końcowej:
- prezentacja multimedialna 40%
- projekt 60%
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
- bardzo dobry (bdb; 5,0): znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje w
zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
- dobry plus (+db; 4,5): bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w
zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
- dobry (db; 4,0): dobra wiedza, umiejętności i kompetencje w zakresie treści
kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
- dostateczny plus (+dst; 3,5): zadowalająca wiedza, umiejętności i
kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie
przedmiotu
- dostateczny (dst; 3,0): minimalna akceptowalna wiedza, umiejętności i
kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie
przedmiotu
- niedostateczny (ndst; 2,0): niezadowalająca wiedza, umiejętności i
kompetencje w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie
przedmiotu
Praktyki zawodowe
---
Literatura
- M. Dobiasz, Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, 2013.
- Z. Kaczmarek, A. Płachtij, K. Wasilkiewicz (red.), Niezbędnik projektanta kultury, Poznań 2018.
W cyklu 2022/SZ:
- M. Dobiasz, Przybornik animatora kultury. Lokalne projekty twórcze, 2013. |
Uwagi
W cyklu 2022/SZ:
--- |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: