Kształtowanie wizerunku w kulturze 16-KWWK-11
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W czasie zajęć będą mogli poznać strategie marketingowe wybranych instytucji kultury i nauki oraz nauczyć się ich analizy. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze.
W cyklu 2022/SL:
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W cyklu zajęć w roku akademickim 2021/2022 szczególna uwaga poświęcona zostanie metodom diagnozowania jako jednej z najważniejszych strategii przedrealizacyjnych. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze. |
W cyklu 2023/SL:
W trakcie zajęć studenci dowiedzą się jaka jest istota public relations i jak kształtować wizerunek w kulturze. Zapoznają się różnicą pomiędzy strategią a kampanią reklamową oraz na czym polegają fazy przedrealizacyjne w public realtions. Podejmą próby określenia grup odbiorców instytucji z branży turystycznej i kulturowej oraz analizę ich potrzeb i barier, które utrudniają im uczestnictwo w turystyce czy kulturze. Zapoznają się z marketingiem społecznościowym i zagrożeniami jakie on niesie. Nauczą się dbać o cyberbezpieczeństwo i reagować na sytuacje kryzysowe w sieci. Dowiedzą się też jaka jest rola rzecznika prasowego. W cyklu zajęć w roku akademickim 2021/2022 szczególna uwaga poświęcona zostanie metodom diagnozowania jako jednej z najważniejszych strategii przedrealizacyjnych. Po zakończeniu zajęć będą gotowi do kreatywnego kształtowania wizerunku w kulturze. |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Liczba godzin przedmiotu
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2022/SL: | W cyklu 2019/SL: | W cyklu 2021/SL: | W cyklu 2024/SL: | W cyklu 2023/SL: | W cyklu 2018/SL: |
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
W cyklu 2023/SL: Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku różnego rodzaju organizacji w kulturze. Studenci zapoznają się z podstawowymi metodami diagnozowania stanu wyjściowego oraz stawiania celów działań marketingowych. Ponadto na zajęciach omówione zostaną czynniki kształtujące wizerunek organizacji, podstawowe zagrożenia dla oceny jej działania. Poruszone zostaną też zagadnienia związane z funkcjonowaniem organizacji w mediach społecznościowych. | W cyklu 2022/SL: Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku różnego rodzaju organizacji w kulturze. Studenci zapoznają się z podstawowymi metodami diagnozowania stanu wyjściowego oraz stawiania celów działań marketingowych. Ponadto na zajęciach omówione zostaną czynniki kształtujące wizerunek organizacji, podstawowe zagrożenia dla oceny jej działania. Poruszone zostaną też zagadnienia związane z funkcjonowaniem organizacji w mediach społecznościowych. | W cyklu 2021/SL: Celem kształcenia jest zapoznanie studentów z mechanizmami kreowania i funkcjonowania wizerunku w kulturze, ze szczególnym uwzględnieniem branży turystycznej, instytucji kultury i projektów naukowych. Studenci zapoznają się z czynnikami kształtującymi wizerunek organizacji, z zagrożeniami w PR i funkcjonowaniem organizacji w mediach społecznościowych. |
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
-opisać wyróżnić motywy uczestnictwa w turystyce, rozpoznaje czynniki kształtujące popyt turystyczny oraz bariery uczestnictwa w turystyce, podstawowe zagadnienia z zakresu reklamy i PR K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05
-wskazać cechy charakterystyczne dla języka reklamy. Zna uwarunkowania poszczególnych rodzajów reklam, ich skuteczności, potrafił zastosować wybrane strategie reklamowe dla określonych zadań marketingowych oraz miał świadomość ograniczeń prawnych i etycznych w reklamie K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05
-opisać poszczególne fazy strategii PR i zorganizować hipotetyczną strategię PR dla danej instytucji lub sytuacji K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; -K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05
-przeanalizować i ocenić strategie PR wybranych instytucji lub organizacji i stworzyć własny projekt K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05
- rozpoznać i ocenić zadania i efekty pracy rzecznika prasowego K1_W06; K1_W10; K1_W12; K1_U02; K1_U03; K1_U04; K1_U06; K1_U07; K1_U08; K1_K05
Kryteria oceniania
Na ocenę 2
niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne; źle wykonany projekt zaliczeniowy lub brak jego wykonania
Na ocenę 3
zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami oraz zadowalająco wykonany projekt zaliczeniowy
Na ocenę 4
dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobrze wykonany projekt zaliczeniowy
Na ocenę 5
bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne oraz bardzo dobrze wykonany projekt zaliczeniowy
Praktyki zawodowe
nie dotyczy.
Literatura
Budzyński W., Wizerunek firmy. Kreowanie, zarządzanie, efekty, Poltex, Warszawa 2003
Drzycimski A., Sztuka kształtowania wizerunku, Business Press, Warszawa 1997
Jabłoński W., Kreowanie informacji. Media relations, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2006
Social Media Handbook for cultural Professionals
W cyklu 2021/SL:
‒ Figel A., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Ekonomiczne Problemy Usług 74/2011, s. 83-95 |
W cyklu 2022/SL:
‒ Figel A., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Ekonomiczne Problemy Usług 74/2011, s. 83-95 |
W cyklu 2023/SL:
‒ Figel A., Rola i znaczenie aktywności online użytkowników mediów społecznościowych w kształtowaniu wizerunku instytucji kultury, Ekonomiczne Problemy Usług 74/2011, s. 83-95 |
Uwagi
W cyklu 2021/SL:
Brak |
W cyklu 2023/SL:
Brak |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: