Kultura w Web 2.0 16-KWW-11
Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych oraz terminologicznych;
Scharakteryzowanie języka nowych mediów i środowiska Web2.0;
Przedstawienie najważniejszych teorii komunikacji interaktywnej, hipertekstualnej oraz multimedialnej;
Tworzenie oraz przetwarzanie wielokodowych informacji oraz tekstów kultury w środowisku komunikacyjnym Web2.0;
Omówienie wpływu Web2.0. na współczesną kulturę i na społeczeństwo;
Omówienie mechanizmów generowania zysku w oparciu o architekturę Web2.0;
Krytyczna refleksja nad negatywnymi aspektami Web2.0.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu zajęć i potwierdzeniu osiągnięcia EU
student/ka potrafi:
wszechstronnie i dogłębnie rozumieć wpływ komunikacji i mediów na kształtowanie kultury
wykorzystywać teorie oraz terminologię z zakresu komunikacji i nowych mediów, a także różnych dziedzin wiedzy związanych z poruszaną problematyką
wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu poszerzania własnych horyzontów poznawczych
przetwarzać oraz komentować zdobywane w nowych mediach informacje
opisywać i wyjaśniać złożone społecznie, kulturowo oraz etycznie kwestie komunikacyjne
Kryteria oceniania
Zaliczenie ustne,
Prezentacja przez studenta wybranego tematu na zajęciach
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Bolter J.D., Grusin R., Remediation. Understanding New Media, Cambridge 2002.
Chyła W., Media jako biotechnosystem. Zarys filozofii mediów, Poznań 2008.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa 2007.
Kellner D., New Media and New Literacies: Reconstructing Education for the New Millenium, [w:] The Handbook of New Media. Social Shaping and Consequences of ICTs, ed. by L. A. Lievrouw, S. Livingstone, London 2002.
Levinson P., Nowe nowe media, tłum. M. Zawadzka, Kraków 2010.
Manovich L., Język nowych mediów, tłum. P. Cypryański, Warszawa 2006.
Uwagi
W cyklu 2021/SL:
Brak uwag |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: