Komunikacja w nowych mediach 16-KWNM-11
Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z:
- głównymi zjawiskami komunikacyjnymi zachodzącymi w nowych mediach;
- określenie funkcjonowania nowych mediów;
- wykształcenie umiejętności tworzenia, przetwarzania oraz wyszukiwania informacji oraz tekstów dostępnych w nowych mediach (w Internecie oraz w mediach konwergentnych).
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Wszechstronnie i dogłębnie rozumieć wpływ komunikacji i mediów na kształtowanie kultury;
Wykorzystywać teorie oraz terminologię z zakresu komunikacji i nowych mediów, a także różnych dziedzin wiedzy związanych z poruszaną problematyką;
Wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu poszerzania własnych horyzontów poznawczych;
Przetwarzać oraz komentować zdobywane w nowych mediach informacje;
Opisywać i wyjaśniać złożone społecznie, kulturowo oraz etycznie kwestie komunikacyjne.
Kryteria oceniania
Egzamin - test zaliczeniowy
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
Bolter J.D., Grusin R., Remediation. Understanding New Media, Cambridge 2002.
Chyła W., Media jako biotechnosystem. Zarys filozofii mediów, Poznań 2008.
Jenkins H., Kultura konwergencji. Zderzenie starych i nowych mediów, tłum. M. Bernatowicz, M. Filiciak, Warszawa 2007.
Kellner D., New Media and New Literacies: Reconstructing Education for the New Millenium, [w:] The Handbook of New Media. Social Shaping and Consequences of ICTs, ed. by L. A. Lievrouw, S. Livingstone, London 2002.
Levinson P., Nowe nowe media, tłum. M. Zawadzka, Kraków 2010.
Manovich L., Język nowych mediów, tłum. P. Cypryański, Warszawa 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: