Komunikacja społeczna 16-KSCW-11
Student na zajęciach pozna podstawowe teorie z zakresu komunikacji interpersonalnej i nauczy się stosować je w praktyce. Pozna także zróżnicowanie wewnętrzne komunikacji społecznej uwarunkowane funkcjonalnie, między innymi różnice między komunikacją społeczną, masową, publiczną a prywatną , także bezpośrednią i pośrednią, werbalną i niewerbalną/intersemiotyczną, uświadomi sobie konieczność różnicowania przekazu, warunkowanego konsytuacją komunikacyjną.
Nauczy się wykorzystywać wybrane strategie perswazyjne i analizować ich efektywność w określonych kontekstach komunikacyjnych, np. strategię oszustwa, strategię Altmana i Taylora...
Pozna na czym polega determinizm technologiczny współczesnej komunikacji interpersonalnej i nauczy się właściwie korzystać z komunikacji elektronicznej.
Zapozna się z granicami aksjologicznymi komunikacji społecznej, szczególnie w ramach kategorii prawda/fałsz. Pozna metody doskonalenia się w zakresie omawianych kompetencji.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2018/SZ: | W cyklu 2019/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Omówić i wykorzystywać podstawowe metodologie i teorie z zakresu komunikacji społecznej
Przygotować przekaz promocyjny
Wskazać i neutralizować bariery utrudniające komunikację na granicy kultur
Interpretować i adekwatnie stosować znaki tworzące kod komunikacyjny
Omówić granice etyczne i prawne komunikacji społecznej i uzasadnić potrzebę ich przestrzegania
Kryteria oceniania
5.0 - znakomita wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.5 - bardzo dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
4.0 - dobra wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.5 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
3.0 - zadawalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
2.0 - niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne w zakresie treści kształcenia, zawartych w programie przedmiotu
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
K.Arcimowicz, Obraz przemocy w mediach. Prawda. Fałsz. Stereotyp, Gdańsk 2003.
A.Batko, Sztuka perswazji, czyli język wpływu i manipulacji, Gliwice 2005.
A.Duszak, Tekst, dyskurs, komunikacja międzykulturowa,Warszawa1998
Manipulacja w języku, red. P.Krzyżanowski, P.Nowak, Lublin 2004.
A.Pitrus, Znaki na sprzedaż, Warszawa 2000.
Ch.Perelman, Imperium retoryki. Retoryka i argumentacja, Warszawa 2002.
M.Tokarz, Argumentacja, perswazja, manipulacja. Wykłady z teorii komunikacji, Gdańska 2006.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: