Kreatywne pisanie 16-KP-22
W trakcie ćwiczeń studenci tworzą teksty pisane z użyciem różnych stylów wypowiedzi i o różnym charakterze (użytkowym, literackim, ludycznym). Do wykonywania zadań tego rodzaju uczestnicy przygotowują się poprzez wykonywanie różnorodnych ćwiczeń stylistycznych; parafrazowanie, parodiowanie, pastiszowanie cudzych wypowiedzi. Tematyka zajęć obejmuje warsztaty tworzenia tekstów pisanych o charakterze użytkowym (reklama, autoprezentacja), literackim (opowiadanie), ludycznym (limeryk, parodia). Na zajęciach uczestnicy pracują samodzielnie lub w niewielkich zespołach, pod kierunkiem prowadzącej, wykonując określone zadanie i nawzajem korygując swoje prace.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student po zakończeniu kursu potrafi tworzyć komunikatywne teksty pisane z użyciem różnych stylów wypowiedzi i o różnych celach i funkcjach. Ma świadomość własnych umiejętności w zakresie tworzenia wypowiedzi pisemnych i dąży do ich udoskonalenia.
Kryteria oceniania
Ocenie podlegają dwie prace pisemne - wypowiedzi na określony przez prowadzącą temat i w określonej formie. Oceniana jest poprawność wypowiedzi, umiejętności kompozycyjne i stylistyczne prezentowane przez autora, także edytorska staranność opracowania zadania.
Prace pisemne oceniane są wg następujących kryteriów:
Zrozumiałość i komunikatywność 15%
Oryginalność pomysłu 45 %
Oryginalność językowego wykonania (swoboda stylistyczna, kreatywność jezykowa) 35 %
Staranność edytorska 5 %
Literatura
Filipiak I., Twórcze pisanie dla młodych panien, Warszawa 1999.
Glensk U., Jak zostać pisarzem, Pierwszy polski podręcznik dla autorów, Warszawa 2011.
Queneau R., Ćwiczenia stylistyczne, przeł. J. Gondowicz, Warszawa 2005.
Swain D. V. , Jak pisać żeby publikować, przeł. M. Burdzy-Barrington, Warszawa 2010.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: