Język i kultura klasyczna 16-JIKK-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
rozpoznawać formy gramatyczne w tekście, wymienić typy deklinacji i koniugacji, rozróżniać konstrukcje składniowe
tłumaczyć na język polski pojedyncze zdania i proste teksty łacińskie
przełożyć sentencje łacińskie na język polski
poprawnie stosować krótkie łacińskie zwroty frazeologiczne
dostrzegać związki języka łacińskiego z językami nowożytnymi
Literatura
Auerbach M., Golias M., Gramatyka grecka, Warszawa 1962;
Golias M., Wstępna nauka języka greckiego, różne wydania;
Samolewicz Z., T. Sołtysik, Składnia łacińska, Bydgoszcz 2000;
Słownik grecko-polski, t. 1, A-[delta], t. 2 E-K, t. 3 L-P, t. 4, P-O, pod red. Z. Abramowiczówny, Warszawa 1958-1965;
Słownik łacińsko-polski, t. 1 A-C, t. 2 D-H, t. 3 I-O, t. 4 P-R, t. 5 S-Z, pod red. M. Plezi, oprac. haseł I. Kazik-Zawadzka et al., różne wydania;
Słownik łacińsko-polski, t. A-H, t. 2. I-Z, red. J. Korpanty, Warszawa 2001-2003;
Słownik polsko-starogrecki, Z. Abramowiczówna, W. Appel, Toruń 2007;
Wikarjak J., Gramatyka opisowa języka łacińskiego, różne wydania;
Winniczuk L., Ludzie, zwyczaje i obyczaje starożytnej Grecji i Rzymu, Warszawa 2008:
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: