Interdyscyplinarne metodologie badań nad komunikacją kulturową 16-IMBKK-11
Na zajęciach student zapozna się z konieczną terminologią z zakresu metodologii badań interdyscyplinarnych. Pozna i nauczy się krytycznie oceniać różne perspektywy badań i rozwiązania metodologiczne. Pozna walory i wady badań inter-, mono- i multidyscyplinarnych.Nauczy się w praktyce odwoływać do tradycji badań komunikologicznych.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2021/SZ: | W cyklu 2022/SZ: | W cyklu 2020/SZ: |
Efekty kształcenia
Student/ka:
zna terminy związane z interdyscyplinarnością badań nad komunikacją,
zna różne perspektywy badań interdyscyplinarnych nad komunikacją,
zna podstawowe koncepcje metodologiczne i teorie badawacze,
zna i potrafi stosować zróżnicowane metody badań i opisu,
potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę w ramach własnych badań.
Kryteria oceniania
egzamin ustny
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
E.Kulczycki, M. Wendland (red.), Komunikologia.Teoria i praktyka komunikacji, Poznań 2012
Em Griffin, Podstawy komunikacji społecznej, Gdańsk 2003.
M.Golka , Imiona wielokulturowości, Warszawa 2010.
M.Golka, Bariery w komunikowaniu i społeczeństwo deinformacyjne, Warszawa 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: