Historia mediów tradycyjnych 16-HMT-11
Cele zajęć/przedmiotu:
- zaznajomienie studentów z dziejami mediów od czasów najdawniejszych po współczesność
- zapoznanie z propedeutyką wiedzy medioznawczej
- wykształcenie umiejętności tworzenia, przetwarzania oraz wyszukiwania informacji o mediach w ciągu wieków
- wykształcenie podstaw warsztatu pracy w zakresie medioznawstwa
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych:
Uczestnik zajęć powinien posiadać wiedzę z zakresu historii cywilizacji Wschodu i Zachodu, metodologii komunikacji. Ponadto powinien mieć przyswojoną wiedzę z podstawowych zagadnień z zakresu państwa i prawa. Student uczestniczący w zajęciach z tego modułu rozumie zjawiska kulturowe oraz społeczne, które są konsekwencją funkcjonowania mediów. Umiejętności te powinien nabyć podczas studiów I stopnia (zgodnie z wymogami kształcenia) oraz 1 roku II stopnia. Student wykorzystuje wiedzę z historii i kultury oraz komunikacji społecznej, umie wyszukiwać i analizować fakty historyczne, dyskutować o nich, współpracować w grupie.
W cyklu 2020/SZ:
Cele zajęć/przedmiotu: - zaznajomienie studentów z dziejami mediów od czasów najdawniejszych po współczesność Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji społecznych (jeśli obowiązują): |
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
HM-11n_01 wszechstronnie i dogłębnie rozumieć wpływ mediów i komunikacji na kształtowanie kultury i społeczeństwa K_W01; K_W02; K_W11; K_U01; K_U06; K_K07
HM-11_02 wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu poszerzania własnych horyzontów poznawczych K_W11; K_W15; K_U07; K_K07
HM-11_03 wykorzystywać teorie oraz terminologię z zakresu komunikacji i mediów, a także różnych dziedzin wiedzy związanych z poruszaną problematyką K_W01; K_W06; K_U02; K_U03; K_K06
HM-11_04 przetwarzać oraz komentować treści informacyjne funkcjonujące w mediach K_W03; K_W09; K_W12; K_U07;
HM-11_05 opisywać i wyjaśniać złożone społeczno-kulturowe i polityczno-gospodarcze oraz etyczne kwestie komunikacyjne K_W01; K_W05; K_W06; K_U01; ; K_U07; K_K07;
Kryteria oceniania
Kryteria oceniania wg skali stosowanej w UAM:
bardzo dobry (bdb; 5,0):
dobry plus (+db; 4,5):
dobry (db; 4,0):
dostateczny plus (+dst; 3,5):
dostateczny (dst; 3,0):
niedostateczny (ndst; 2,0):
Praktyki zawodowe
nie dotyczy
Literatura
1. Historia prasy polskiej, pod. red. J. Łojka, t. I: Warszawa 1976-1980.
2. Encyklopedia wiedzy o prasie, pod red. J. Maślanki, Wrocław 1976.
3. J. Łojek, J. Myśliński, W. Władyka, Dzieje prasy polskiej, Warszawa 1988.
4. Prasa dawna i współczesna, pod red. Bogumiły Kosmanowej, Poznań 2000- (wydawnictwo periodyczne).
5. Media dawne i współczesne, pod red. B. Kosmanowej, Poznań 2006 –(wydawnictwo periodyczne).
6. J. Ortega y Gasset, Bunt mas, Warszawa 1995.
7. Prasa, radio, telewizja. Zarys dziejów, Pod red. D. Grzelewskiej i in., Warszawa 2001.
8. T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, Warszawa 2005.
W cyklu 2020/SZ:
1. Historia prasy polskiej, pod. red. J. Łojka, t. I: Warszawa 1976-1980. |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
brak uwag |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: