Historia mediów 16-HM-11
Opis treści kształcenia:
Wprowadzenie do głównych problemów teoretycznych, metodologicznych i terminologicznych.
Rozwój mediów i medioznawstwa od czasów najdawniejszych do początków XX w.
Media elektroniczne w XX i XXI w.
Globalny i regionalny charakter mediów.
Media jako władza.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
Wszechstronnie i dogłębnie rozumieć wpływ mediów i komunikacji na kształtowanie kultury i społeczeństwa.
Wykorzystywać zdobytą wiedzę w celu poszerzania własnych horyzontów poznawczych.
Wykorzystywać teorie oraz terminologię z zakresu komunikacji i mediów, a także różnych dziedzin wiedzy związanych z poruszaną problematyką.
Przetwarzać oraz komentować treści informacyjne funkcjonujące w mediach.
Opisywać i wyjaśniać złożone społeczno-kulturowe i polityczno-gospodarcze oraz etyczne kwestie komunikacyjne.
Kryteria oceniania
oceny formujące i podsumowujące
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
Historia prasy polskiej, pod. red. J. Łojka, t. I: Warszawa 1976-1980
Encyklopedia wiedzy o prasie, pod red. J. Maślanki, Wrocław 1976
J. Łojek, J. Myśliński, W. Władyka, Dzieje prasy polskiej, Warszawa 1988
Prasa dawna i współczesna, pod red. Bogumiły Kosmanowej, Poznań 2000- (wydawnictwo periodyczne);
Media dawne i współczesne, pod red. B. Kosmanowej, Poznań 2006 –(wydawnictwo periodyczne)
J. Ortega y Gasset, Bunt mas, Warszawa 1995
Prasa, radio, telewizja. Zarys dziejów, Pod red. D. Grzelewskiej i in., Warszawa 2001
T. Goban-Klas, Cywilizacja medialna, Warszawa 2005
T. Bienias, Internet, Kraków 1998
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: