Etyka mediów 16-EM-11
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Cele kształcenia
Kierunek studiów
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi:
- opisać podstawy i kryteria osądów moralnych dotyczących przekazów medialnych;
- opisać problem uzasadnienia normatywnej etyki mass mediów;
- omówić podstawowe zasady normatywne etyki mediów: wolność słowa, prawda, poszanowanie godności człowieka;
- opisać specyfikę wybranych gatunków przekazów medialnych (informacyjny, rozrywkowy, reklamowy, literacki) i odnoszące się do nich powinności moralne;
- opisać problemy moralne, które rodzą nowe technologie przekazu.
Kryteria oceniania
Metody oceny:
P1 - praca pisemna 4-6 tys. znaków - analiza zawartości dwóch artykułów na ten sam temat w różnych dziennikach
P2 - egzamin ustny
Kryteria oceny:
5- student w pełni osiągnął wszystkie założone efekty kształcenia
4 - student osiągnął założone efekty kształcenia, aczkolwiek z drobnymi brakami
3- student osiągnął założone efekty kształcenia w stopniu powierzchownym
2- student nie osiągnął założonych efektów kształcenia
Literatura
Bralczyk J., Manipulacja językowa, w: Dziennikarstwo i świat mediów, Kraków 2000;
Fras J., Dziennikarski warsztat językowy, Wrocław 1999;
Sareło Z., Media w służbie osoby. Etyka społecznego komunikowania, Toruń 2002.
T. Golban-Klas, Media i komunikowanie masowe. Teorie i analizy prasy, radia, telewizji i Internetu,
Kraków- Warszawa 2002;
Golka B., Michalski B., Etyka dziennikarska a kwestie informacji masowej, Warszawa 1998;
Pisarek W., Nowa retoryka dziennikarska, Kraków 2002;
W.L.Rivers, C.Mathews, Etyka środków przekazu, Warszawa 1995;
Zakrzewski L., Etyka dziennikarska, w: Dziennikarstwo od kuchni, Poznań 2001..
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: