Etyka komunikacji medialnej 16-EKM-11
Opis treści kształcenia modułu zajęć/przedmiotu
Wprowadzenie podstawowej terminologii oraz metodologii.
Zapoznanie studentów ze współczesnymi koncepcjami etyki medialnej.
Zapoznanie studentów z podstawowymi problemami społeczeństwa informacyjnego.
Zapoznanie studentów z etycznym wymiarem technologii informacyjno-komunikacyjnej.
Dyskusja na temat współczesnych problemów cywilizacji cyfrowej.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Kod ECTS
W cyklu 2019/SZ: 16-EKM-11 | W cyklu 2020/SZ: 16-EKM-11 |
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
Cele kształcenia przedmiotu cyklu
Efekty kształcenia
Po zakończeniu modułu
i potwierdzeniu osiągnięcia EK student /ka:
Poznaje podstawy etycznych zachowań w obszarze technologii informacyjno-komunikacyjnych. ma wiedzę o rodzajach komunikacji i o rządzących nimi prawidłowościach. samodzielnie zdobywa wiedzę.
Zna terminologię używaną w komunikacji i rozumie jej źródła oraz zastosowania w obrębie pokrewnych dyscyplin naukowych. Celnie określa różne postawy kulturowe oraz komunikacyjne.
Ma wiedzę na temat przekazów audiowizualnych oraz medialnych. Zna i rozumie komunikacyjne podstawy kultury. Jest gotowy do wykonywania działań z poszanowaniem norm etycznych.
Ma uporządkowaną wiedzę na temat zasad i norm etycznych
w komunikacji międzyludzkiej. Jest gotów do działania zgodnego z normami etycznymi.
Zna i rozumie współczesne problemy etyczne związane z rozwojem technologii medialnych. Wyszukuje, analizuje, ocenia, selekcjonuje i wykorzystuje informacje ze źródeł pisanych i elektronicznych
Kryteria oceniania
Zaliczenie ustne,
Prezentacja przez studenta wybranego tematu na zajęciach
Praktyki zawodowe
Nie dotyczy
Literatura
• Castells M., Społeczeństwo sieci, Tł. Marody M., Warszawa, 2008.
• Castells M., Władza komunikacji, Tł. Jedliński J., Tomanek P., Warszawa, 2013.
• Castells M., Galaktyka Internetu. Refleksje nad Internetem, biznesem i społeczeństwem, Tł. Hornowski T., Poznań, 2003.
• Kocikowski A., Wprowadzenie do etyki informatycznej, Poznań, 2001.
• Keen A., Kult amatora. jak Internet niszczy kulturę, Tł. Bernatowicz M., Warszawa, 2007.
• Dobek-Ostrowska B. [red.], Media masowe na świecie. Modele systemów medialnych i ich dynamika rozwojowa, Wrocław, 2007.
• Sokołowski M., Media w Polsce. Pierwsza władza IV RP, Warszawa, 2007.
• Kowalski T., Jung B., Media na rynku. Wprowadzenie do ekonomiki mediów, Warszawa, 2006.
W cyklu 2020/SZ:
• Castells M., Społeczeństwo sieci, Tł. Marody M., Warszawa, 2008. |
Uwagi
W cyklu 2020/SZ:
Brak uwag |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: