Copywriting 16-CR-11
Opis treści kształcenia
- Wprowadzenie do copywritingu
- Reklama telewizyjna
- Ulotka, plakat, akcja promocyjna
- Reklama społeczna
- Reklama prasowa
Przykładowe zadania (pytania)
Proszę ocenić z perspektywy etyki strategię oszustwa
Związek między sloganem o stroną wizualną reklamy telewizyjnej?
Struktura informacji na plakacie eventowym.
Rola reklamy społecznej a jej treść?
Różnica między reklamą prasową a plakatem.
Cele kształcenia
Informacja o tym, gdzie można zapoznać się z materiałami do zajęć
Kierunek studiów
Metody prowadzenia zajęć umożliwiające osiągnięcie założonych EK
Moduł zajęć/przedmiotu prowadzony zdalnie (e-learning)
Nakład pracy studenta (punkty ECTS)
Poziom przedmiotu
Rodzaj przedmiotu
Rok studiów (jeśli obowiązuje)
Wymagania wstępne w zakresie wiedzy, umiejętności oraz kompetencji
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2020/SL: | W cyklu 2018/SL: | W cyklu 2019/SL: |
Efekty kształcenia
Symbol efektów kształcenia*
Po zakończeniu modułu (przedmiotu) i potwierdzeniu osiągnięcia efektów kształcenia student potrafi: Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów#
C_01 - właściwie zdefiniować podstawowe pojęcia związane z komunikatem reklamowym (K_W01, K_U01, K_K02)
C_02 - analizować i interpretować teksty reklamowe (K_W06, K_U02, K_K12)
C_03 - krytycznie oceniać wartość sloganu reklamowego i tekstu właściwego (K_W06, K_U06, K_K13)
C_04 - Tworzyć teksty reklamowe (K_W06, K_U06, K_K02, K_K12)
C_05 - Ma świadomość ograniczeń etycznych i prawnych (K_W06, K_W12, K_U06)
Kryteria oceniania
Na ocenę 2
niezadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne; źle wykonany projekt zaliczeniowy lub brak jego wykonania
Na ocenę 3
zadowalająca wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne, ale z licznymi błędami oraz zadowalająco wykonany projekt zaliczeniowy
Na ocenę 4
dobra wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne dobrze wykonany projekt zaliczeniowy
Na ocenę 5
bardzo dobre wiedza, umiejętności i kompetencje personalne i społeczne oraz bardzo dobrze wykonany projekt zaliczeniowy
Literatura
D. Doliński, Psychologiczne mechanizmy reklamy, Gdańsk 2005. Murdoch, Kreatywność w reklamie, Warszawa 2004.
E. Szczęsna, Poetyka reklamy, Warszawa 2001.
J. Bralczyk, Język na sprzedaż, Gdańsk 2004.
J. Kall, Reklama, wyd. II zmienione, Warszawa 2002.
J.Vitale, Hipnotyzm słowa. Jak podbijać umysły Twoich klientów za pomocą perswazyjnych tekstów, Warszawa 2008.
K. Najder-Stefaniak, O komunikowaniu z perspektywy etyki, Warszawa 2009.
L. Beauvois, V.Joule, Gra w manipulacje. Wywieranie wpływu dla uczciwych, Gdańsk 2010.
M. Davis, K. Paleg, P. Fanning, Jak usprawnić komunikatywność, Gliwice 2007.
M. Leary, Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji, Gdańsk 2010
M. Ślużyński, Marketing w praktyce. Budowanie marki, tworzenie tekstów reklamowych, Gliwice 2004.
M. Marcjanik, Grzeczność w komunikacji językowej, Warszawa 2007.
P. Michalak, J.Woźniak, Sztuka pisania perswazyjnych tekstów, Warszawa 2008.
R. Cialdini, Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańsk 2005.
W. Budzyński, Reklama – techniki skutecznej perswazji, Warszawa 1999.
Wartości w języku i tekście, red. J. Puzynina, J. Bartmiński, Wrocław 1991.
Zmiany w publicznych zwyczajach językowych, red. J. Bralczyk, K. Mosiołek-Kłosińska, Warszawa 2001.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: